Tillbakalängtan

Tänk att det snart redan är en vecka sedan jag lämnade Barcelona. Känns inte som det. Igår fick jag iallafall tillgång till en massa fina bilder därifrån och det högg till i magen, jag saknar en hel radda av tjejerna där och hela konceptet. Det var himla roligt sätt att lära sig massor på, det var stressigt stundvis men himla kul.

 

Gårdagen bjöd på lunch run och som vanligt så är det fint väder på våra löpturer. Det är galet alltså men det är en gång på över ett år nu som det regnat och vi då sprungit ändå och blivit dyngsura.
Vi körde både backintervaller och cirkelfys. Den största utmaningen med vårt påhitt är att det ska passa alla. Då menar jag allas fysiska nivå, vissa vill ha superadvanced och är jättevältränade, andra provar lunch run för första gången och löper aldrig. Hur möts dessa? Vi har kommit fram till intervallträning där du börjar tillsammans på samma punkt sedan kör på i egen takt tills intervallen är slut och börjar om igen på samma.
Exempelvis i backe så har vi att alla startar samtidigt i backens ände, sedan springer man upp sitt fortaste och tar sig ner i egen takt för att börja om igen. Och så många intervaller man vill sedan väntar man uppe i toppen på de andra.
Flacka intervaller springer vi ofta på tid. Alla startar på samma punkt och så springer vi ut/rakt fram. En person man vet är lite snabbare än andra tar täten och tar tid. När tiden är slut vänder alla om för att starta på samma punkt igen. På så sätt springer inte någon ifrån varandra.
MEN trots detta så ser många människor på det som måttstock för dålighet, de jämför sig själv mot de andra bättre som kanske sprungit i flera år. Detta blir såklart sjukt orättvist och egentligen skulle man kunna vända på det, shit så pinsamt om den personen inte var bättre som löpt så länge liksom. Jag vet inte om det handlar om självkänsla men skulle aldrig jämföra mig själv mot de riktiga löparna på jobbet. De är bättre än mig men det är liksom på löpning för det är det de tränar, inget annat. Jag är säkerligen starkare än dem procentuellt mot kroppsvikt när de kommer till styrketräning. Eller att jag kan göra chins osv.
Svår balans och nöt att knäcka. Jag fortsätter att försöka för att träna med så många arbetskamrater som möjligt är superkul, du borde prova!

Slängde ihop lite Lifesum-fika på eftermiddagen
 
 
Här kommer bildbomb från Barcelona, bilder hämtade från vår gemensamma drive:
 
Och hörrni, min hemsida är live. tjoho. jag är såklart inte helt nöjd med fonter osv. men tänker inte lägga mer tid på den nu faktiskt, för den fungerar. glid gärna in på den och kommentera här nedan hur många rätt ni fick eller om ni undrar över de rätta svaren, ni får tyvärr inte se dem såvida ni inte svarar rätt på allt, så långt hann vi inte programmera ;)
 
HÄR finns den.
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen