Köksrust (läs kaos)

Alhoa!
Vet att jag säger det ofta men DEN HÄR veckan har gått helt galet fort. Kanske för att jag har haft en massa roliga saker på agendan. Bland annat körde jag HIT igen i måndags, det är ju så kul. Är lite ledsen över att missa det på måndag men samtidigt superglad över att åka till Barcelona såklart, det kommer att bli superskoj. Kommer även att prova på HIIT på stranden där på tisdagen, en svensk som dragit igång något event varje tisdag och lördag, jag bara måste ju prova såklart.
På tisdagen kom ju UNT, i onsdags hade vi workshop på jobbet och sen körde vi cooper test istället för Lunch run. Det var flera som var med så det var roligt. Vädret var superfint och vi höll till på Kristinebergs IP på deras löparbanor. Jag hade mest som mål att slå min tid jag sprang för några veckor sedan på morgonen, bra att satsa lågt tänkte jag. det var på morgonen innan frukost osv. så tiden då var 13 min. Denna gång sprang jag samma sträcka på 11 min och 50 s, gränsen för vältränad som kille går på 12 minuter så jag är supernöjd.
 
 
När vi andra var klara hör vår VD av sig då han missat tiden lite och undrar vart vi är. Vi berättar och lovar sedan att vänta på honom. Han kommer, springer dessa 3 km något ansträngd och vi andra hjälper honom genom att turas om att springa extra varv. de två sista varven springer alla ihop (mittenbilden när alla är happy). Alltså ibland slås jag av den känslan att jobba på ett sånt framgångsrikt företag men som samtidigt är så litet. Alla hjälper varandra och ställer upp på varandra, utan problem. Det är så fint.
 
Torsdagen innebar helt sjukt mycket möten och sedan fransar på kvällen. väl hemma var det bara käk och sedan måla allt den panel i köket som inte lämnats in på lackning. Alltså vår lägenhet är en mess. jag har försökt städa upp lite nu men det är svårt på 54 kvadrat. Vi har fått leverans av nya vitvaror som står i vardagsrummet. Lister ligger på tork. Simon har gjort ett helt fantastiskt jobb med kakelsättningen då han aldrig gjort det förut. Det har tagit tid, mycket längre än han räknat med men blivit riktigt bra. Det var dock mycket svordomar och brutna plattor idag innan allt var klart. Jag har målat på även idag och jag känner fortfarande så cred och ser upp till folk som pallar rusta ett hus. Jisses så trött man blir av att använda kroppen i ovanliga ställningar. Mina händer är helt fulla med färg, men lite rogivande är det ändå. En av de bästa saker jag vet är att påta med saker hemma, gärna i samma rum som Simon även om vi inte är med varandra, alltså interagerar med varandra mer än någon fråga här eller där. Vi fungerar och jobbar så bra ihop helt enkelt.
 
Det är tur att vi haft en massa lådor färdiga med mat för det finns inte tal om att kunna laga någon just nu, det går även snabbare att faktiskt ta något ur kylen och stoppa i micron plus att det är hälsosammare och gynnsamt för plånboken om man jämför med färdigmat. Och ute, det kommer jag att äta hela nästa vecka så.
Fick till en så himla god soppa till reportaget - höstkantarell och potatis med höstfräs. Recept kommer i tidningen sen. Jag kommer även att lägga upp mer före och efter bilder på köket.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen