kalas-helg

Bokstavligen talat kan man säga. I går var det brorsan och hans tjej som vi skulle fira, 25- och 24 år gamla. Idag är det Simons bror och tjej som fyller 25 och 28 år. 
Det är alltid så mysigt att åka hem och träffa alla samtidigt som det känns som att man skulle behöva vara ledig flera dagar för att kunna ta i kapp all tid.
Mina lördagr brukar alltid innebära morgongym, det är himla mysigt alltså. Att vara färdigtränad och sen väntar hela helgen. Igår skulle ja äntligen göra fransar igen också så morgonträning var ett måste för att inte blöta ner ögonen i onödan mot eftermiddagen. 
På fredagen unnade jag mig även blommor, höstiga rosor, det är fredagsmys det.
 
 
Efter fransfix så gick jag på stan för första gången på länge, har tamejtusan aldrig tid för det, eller prioriterar inte det heter det. Men igår var det dax. Unnade mig både nya brallor och en topp.
 
 
Och sen var det kalasmys. Brorsan hade slängt ihop jättegoda pajer. Bakverken var inte tokiga de heller.
 
 
I dag är det äpplets dag och kostvetarn måste ju såklart fira dessa temadagar. När jag jobbade på Tuna så var jag alltid noga med att uppmärksamma dom. Bakade messmörsbröd på messmörets dag, potatisrätter på potatisens dag, bulla på kanelbullens dag osv. Blev sockerfri äppelkompott på gröten i morse och sedan slängde jag ihop en liten dessert/fika lagom tills att Simons mormor/morfar, farmor/farfar och mamma ville komma upp och titta på köket innan kalas väntade. Varvade kompott med propud vanilj och müsli.
 
 
Vi körde en massa knäböj på gymmet idag. Jag hade hittat ett pass hos en tjej på instagram så gjorde  bara om vikterna lite och körde som nedan:
40 kg * 20 reps
50 kg * 15 reps
55 kg * 12 reps
60 kg * 10 reps
70 kg * 4 reps
80 kg * 2 reps
65 kg * 6 reps
55 kg * 10 reps
Hoppas på träningsvärk imorgon. Körde såklart lite andra övningar med. Igår var första gången som jag kände mig lite omotiverad på gymmet faktiskt, har aldrig känt så förr, att passet liksom är förgäves. eller "varför gör jag det här?". Men det var som bortblåst idag, kanske för att Simon ville köra hela passet med mig, det blir verkligen roligare då.
Nu efter kalas nr 2 med mycket god mat (kallskuret av rostbiff, kyckling, potatissallad, tzatziki, smör och bröd) har vi sjunkit ner i soffan och Simon kikar hockey. Jag ska ta mig lite kvällsfika och ladda för morgondagen. Massa möten på jobbet och sen mitt favvopass HIT.
Ingen husvisning idag, vi hade tänkt åka först men spar oss till nästa helg. 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen