Home sweet home

Alltså jäklar så fort den här helgen gått. 
I fredags var det riktigt kvavt i Barcelona. Hela den dagen var helt sjukt hektisk också. tanken var att vår websida skulle gå live, det var fler än mig som det strulade för. Mitt i all stress så lade servern ner som vi skulle koppla upp oss mot. Min sida är live men ser inte ut i den design som den ska. det tog lång tid att få det att funka, jag blev nekad flera gånger. När klockan väl var 16.30 var man helt slut i kolan och snart var det dax att bege sig mot flygplats. Spanien är ett härligt land, ända tills det kommer till tider och att passa dem. Min transfer skulle komma 17.15 för att jag skulle hinna till flygplats i tid. efter 40 minutes väntande hade jag inte is i magen längre, försökte ringa företaget som inte svarade. Jag fick snällt ta en taxi istället och fick alltså även stresspåslag under hela denna 1,5 timme med väntade och sen väl taxifärd. Incheckad och genom säkerhetskontroll kunde jag pusta ut med en timme till godo.
Orkade inte stressa något mer, eller gå så mycket för den delen. Unnade mig fredagsmiddag på Burger King och helt ärligt var det en sån där gång när maten var helt sjukt god och värd på ett galet sätt. pommesen liksom nästan smälte i min mun. 
Blev produktiv och hann faktiskt jobba en hel del på planet hem också. Sen kom bästaste Simpan och hämtade mig på flygplatsen. Men ja, någon länk till Quiz får ni inte ännu, det ska jag fixa imorgon kväll tänkte jag och sen lägga upp.
 
 
 
Har även knäppt lite kort på den braiga lägenheten i Barcelona, dock lite mörka kort.
 
 
 
Så underbart att få sova i sin egna säng. Och vakna upp och få äta frulle framför nyhetsmorgon. Sen prova att träna på Actic svandammarna som verkligen är vuxendagis med hinderbana och annat skoj.
 
 
 
Igår var det kulturnatta i Uppsala och jag verkligen älskar när staden fylls av glatt folk. det var ju helt underbart väder igår så sommarkläderna får vara kvar framme och jag tog med mig syrran och Louise ner på stan för att fika lite, smita förbi Lovas chokladgodisstånd och kolla på uppträdanden. Så underbart skönt att sitta i solen, vi satt på Güntherska och spelade Yatzy helt galet länge.
 
 
 
Blev en lugn och skön gräsänkekväll för mig då Simon var iväg på festligheter i Gävle. lite trist när jag äntligen är hemma igen men vi får ta igen det med en mysig helg nästa helg. Passade på att torka ur alla skåp och göra det sista i nya köket. Idag har jag hunnit med både benpass, städning, husvisning och svampplock med syrran.
Skogen for the win.
 
 
 
I fredags kom jag ju hem till ett nytt kök. Medan jag var i Barcelona bytte Simon vitvarorna och hakade även på nylackade luckorna. Alltså kolla in resultatet som blev så himla bra.
 
FÖRE
 
EFTER
 
 
Är så sjukt nöjd. Allra helst för att vi gjort det själv, mest Simon. Han har liksom kaklat fast han aldrig gjort det förr. Det blev så ljust och fint. 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen