Bilder då va

Då jag inte är helt kompis med senaste uppdateringen av blogg-appen som faktiskt är sämre så händer det ibland att jag inte fattar hur saker och ting funkar, exempelvis som att lägga till bilder i efterhand. Ni får därför ett inlägg här med de bilder jag hade på telefonen men ville skulle komma till förra inlägget. Lyxar till det med bildtext till varje.

Fredagens outfit plus löparskor då jag allt som oftast går till tåget på vilodagarna, då är inte klackskor poppis
Vi åt supergod bakad potatis med lättare Skagen och min goda kalkonbaconröra. Möms
Alltså add.icecream i mitt hjärta, fy bubblan så gott det är
Älskade grötfrulle med omelett som lördagsfrulle
Mitt bidrag till kräftskivan, kantarellpaj på mandelmjölsbotten, hur gott liksom
På kräftskivan fick vi styla våra egna hattar, superkul
Alltså rökta räkor i mitt hjärta. Och picklad lök, rökt sik, egenfångade kräftor. Mums
jill och meja klättrar i skogen
Min fina kräfthatt
Efterrätt - kladdkaka med ännu mera choklad. Gott men väldigt sött
Foodprepp igår
Jag och simon provar hinderbana igår.

Idag klev jag upp tiiiidigt för att hinna fixa lite lyxigare frukost åt folket på jobbet idag. Alltså så värt alla gånger när man ser hur uppskattat det var. Alla blev så lyckliga, mat är helt klart vägen till folks hjärtan. Jag hade ju slängt ihop rawchokladmuffins toppade med vispad kokosmjölk. Socker och glutenfria såklart. Över blev Kokosvatten/mjölk som jag valde att göra små frukostshots av - ingefära/spenat/citron i en och hallon/banan/kokos av en. Tror de var uppskattade. Och kanske gör de lifesummarna friska, känns som att det är allt för många som är sjuka nu.

Finvädret fortsätter så dagens lunch åts ute. Älskart. När jag kom hem från jobb och HIT väntade Simon med hemmagjord Bibimbap, fy tusan så gott. Och så himla värt att ha någon som väntar med mat när man kommer. en av de bästa grejerna med simon är också att han gärna testar nytt och inte drar sig för att utföra flera moment om man bara ger honom ett recept. Så underbart. Recept kommer för det här var så så gott.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen