Tyngre classic - en annan typ av motivation

Jag skrev tidigare i veckan om att nya träningsanläggningar får mig mer motiverad när det kommer till träning. Något annat som får mig motiverad till tusen är faktiskt tävlingar i kroppsbyggning. Till en början hade vi (jag och syrran) bestämt att inte gå på Tyngre i helgen för att vi ska på en massa andra tävlingar under hösten plus massor av andra event kommande helger så det kan vara lite smart att spara pengar kanske. Men så hade jag ett svagt ögonblick i fredags, tyckte lite synd om mig själv och känner mig lite nere. Så frågar hon "men ska vi inte gå då, jag vill hemskt gärna det?". Jag är inte den som är den, AF är något jag verkligen brinner för och är en av de grejer som får mig att må så bra. Snacka om ett bra val.
Idag så åkte vi mot Stockholm och Solnahallen runt lunchtid, efter ett givande bröst/axelpass på gymmet. Har fått till två riktigt bra gympass senaste dagarna. Det blir verkligen att man saknar det när man är ifrån det. Att prova nya pass är roligt men styrketräning ligger mig verkligen varmt om hjärtat. Om inte annat blev jag sjukt sporrad att kötta vidare, bli stor, köra tungt nu på gymmet kommande veckor. För idag på tävlingen var alla AF-atleter så så bra. Att få umgås och samlas med likasinnade människor, prata med alla man lärt känna genom tävlingarna man varit med på, alla de som är insyltade i branschen och som inte tycker att det är konstigt att man väljer att frivilligt knapra på en riskaka. De som går i gång på lukten av brunkräm, älskar att träna och älskar att tävla. Jag känner mig så himla mycket hemma, där får man vara precis som man är och det finns inget som heter för mycket eller för bra, ordet lagom är bannlyst och jag älskar det.
Jag vill direkt åka hem och köra chins och dips. Jag vill bygga och bli stark, orka göra ännu fler repetitioner så att jag kan mäta mig mot de här otroligt muskulösa och braiga människorna. Jag blev tillochmed sugen på att nöta på i dips, jag som gärna undviker att köra djupa dips - det gör ju ont och är så jobbigt.
Träningspepp delux. Ser så mycket fram emot att få gå på luciapokalen och fitnessfestivalen om ungefär en månad nu, så så kul.
 
Gårdagen innebar mestadels att vara smakråd åt Simpan som skulle köpa kläder. Det är nice att hinna gå på stan litegranna, oftast annars är vi iväg när det är helg, på annan ort. Men den här helgen var vi alltså hemma och hann kika runt lite. Men sen stod jag mest i köket för att fixa lite lådor och baka roliga saker då. Rundade av med pizza - mums så gott och något jag crave-at ett tag nu. snittar väl ungefär en pizza i halvåret så kanske var denna den här delen av årets. hihi.
Nu preppa för veckan som innebär föreläsning på jobbet, vara hundvakt, träffa Linn för middag och en massa FitnessCollection-träning då såklart.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen