Fulltankad med pepp och energi

Jag älskar verkligen fysisk aktivitet, vilken sjukt bra grej det är alltså. Sitter just nu nersjunken i soffan med myskläder nyduschad efter första spinningpasset på jättelänge. Har verkligen saknat spinning men inte fått in det i mitt träningsschema på flera veckor. Nu blir det tätt istället för idag var jag och med jobbet på onsdag.
Iallafall är jag en liiiite gladare människa efter dessa dagar skulle jsg vilja påstå.
Dels skillnaden idag på före passet och sedan efter, dessa hormoner är helt sjukt givande. Mer endorfiner åt folket.

Men främst för att vi denna helg varit på BollnäsEss - ett konvent fyllt av fysisk aktivitet och riktigt bra föreläsningar. Det enda negativa jag kan komma på med den här helgen är att den är kort och att man var tvungen att välja bort flera föreläsningar för att hinna med allt man ville.

I fredags tidig eftermiddag fick Simon reda på vart vi skulle åka, syrran kom hem till oss och var där när jag kom hem från jobbet. Bilen styrde mot Bollnäs och eventet.

Vi började kvällen med Mattias Sunneborn och föreläsning om att"framgång är ett val" - hur man sätter upp mål och sedan gör för att fullfölja dem. Riktigt bra. Sedan väntade Nordic extreme pass som var typ som TABATA/cirkelfys. Och sedan åkte vi ca 1 mil från Bollnäs där Maria och Johans släktgård väntade med mysiga sovrum, mustig köttgryta, levande ljus och öppen spis. Så så mysigt. Vi var 13 personer totalt som åkte upp, mestadels friskisledare så det var hög klass på dem, vältränade som tusan. Hurtbullegänget.

Lördag var det uppstigning tidigt då första passet skulle börja vid 8.30. Johan och Maria hade ordnat värsta superfrullen med gott bröd, bär, egenrostad müsli osv. Utsikten från gården är helt amazing.

Fyllda med frulle började vi dagen med yoga och andning för atleter. I början blev jag lite besviken då jag trodde attt jag äntligen skulle få prova yoga för atleter - det här handlade främst om andning. Ganska snart byttes min besvikelse mot världens förvåning och fascination. Vi fick lära oss att hålla andan - i minuter. Jag har den senaste tiden varit allt för stressad, märkt lite småsymptom på det och gör allt i min makt för att sluta upp med det. Själva källan är nämligen mig själv mer eller mindre när jag tar mig tid att tänka efter nämligen. De här andningsövningarna kommer jag att ta med mig och öva på, minst någon dag per vecka. Det leder nämligen till att stressar ner, precis som all annan yoga då såklart. Vi töjde och stretchade lite också såklart, bland annat vidgade vi våra lungor för att få plats med mer luft. Jag höll andan i 2 minuter och 45 sekunder. Hur coolt? Som så mycket annat sitter det i huvudet, så bra att det är en av mina styrkor.

Sedan åkte vi till Mårten Nyhlén och körde värsta roliga hinderbanan. Så så roligt. Jag är mest stolt över att ha tagit mig över ett 2,45 m högt plank helt på egen hand. Heja mig. Simon körde extra varv på tid och var helt lyrisk. Så kul att även han gillar sånnahär vuxendagis.

Det var så varmt och skönt hela dagen. Vi körde ett till pass ute i solen innan lunch - typ som stationsträning i Box. Fruktansvärt jobbigt men kul. Åt kycklingsallad man fick via konventet ute i solen. Helt underbart. På eftermiddagen väntade två föreläsningar för mig och syrran. Om Tarmbiotan (bakterier i magen) sjukt användbart i jobbet för mig. Sedan en om "lifestyle planning" och hur man får till sina drömmål, även det användbart i jobbet. Simon var med i klättertävling, vem som kommer upp först, och vann såklart. Så så bra. Sedan väntade ett corepass för mig och de andra gick på relax. Kan erkänna att jag fuskade något och smet där ifrån tidigare, så mör i min kropp.

Efter allt väntade middag på Lilla K, den supermysiga ekologiska restaurangen i Bollnäs. Elina var riktigt tacksam över refill efter hela den långa dagen.

Efter detta var det bara en stunds vila hemma i huset, för sedan hade Johan den stollen fixat iordning värsta tävlingen där man skulle skjuta i väg golfbollar för varandra och sedan leta upp bollar och träffa i en hink för att samla på sig extra tid tills när man sedan skulle försöka tända en brasa. Allt detta ute i mörkret där man endast hade ficklampor som man vevar upp till hjälp. Så himla himla kul och mitt lag vann såklart. Efter det väntade mys med charkuterier och vin och jättemycket skratt och prat runt bordet. Imorse vaknade vi till den här mystiska sjön. Så så fint.

Jag har haft en fantastisk helg. Sånt här är verkligen balsam för själen. Att komma nära naturen, levande ljus och brasa, god mat, träffa nya spännande och trevliga människor och vara med på ett träningsevent som är sjukt bra och givande.

Vi åkte hem rätt tidigt för att hinna gå på en visning på förmiddagen här i uppis. Den var nja och resten av dagen har bestått av matlagning, spinning, lägenhetsstäd och fix. Vi ska få vår lägenhet fotad i veckan så här ska det städas och stylas. Spännande värre. Till middag provade jag att göra en hälsosammare version på mammas 80-tals rätt med ris i botten, krossade tomater och "svampstuvning" ovanpå och sedan toppa med kalkonkassler och lite riven ost. Det blev mums.

Nu är jag laddad för en ny vecka med kick off, firande av simon med mera. Redan oktober jao.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen