Att dra ner på tempot?

Mycket har den senaste tiden fått mig att reflektera över tempo i livet, krav och måsten. En av de ord som ekar i mitt huvud och som har hjälpt mig både i arbetet och privat sen i somras när jag var hos en spåtant var frågan "när ska du börja vara snällare mot dig själv?". Det här kan ju gälla allt från prestationskrav i sport, prestationskrav i jobbet - ja osv. Att använda de här orden som påminnelse och att faktiskt be om hjälp i situationer där man inte räcker till är hjälper en bara att hålla sig flytande. Eller plocka bort en press som i mitt fall blivit idrottsprestation just nu. Att träna mer som ett verktyg i att lyckas bättre på de andra planen. Ett verktyg till feel good, bli piggare, må bra i själen och på utsidan.

Jag har ju nämnt FitnessCollection tidigare. Alltså så himla bra koncept. Både måndag och tisdag har jag provat helt nya ställen eller pass, likaså kommer resten av veckan att se ut. Det är endast idag jag får känna mig besegrad och välja konditionsmaskiner på gym istället för bootcamp-pass ute i skogen med gänget. Det var längesen min kropp var så slut, har träningsvärk i varje del i kroppen. Orsaken heter Acid training och är alltså mjölksyreträning jag provade igår. Skulle vara för grupp, endast jag var där. Det blev en hård PT timme där du ska jobba upp pulsen i vissa zoner. Oerhört tufft och ett av de där passen när tillochmed jag är beredd att fuska. En underbar känsla efteråt men som ändå får en att tveka lite över att gå dit i igen. Hur jag kam mäta att ett pass ÄR riktigt tufft, så känner jag aldrig annars.

Så idag lyssnar jsg på min kropp och tar det lugnare. Har faktiskt en känsla av att jag inte helt återhämtat mig från bollnäshelgen. Märklig känsla.

I måndags fick jag möjlighet att prova ett exklusivt gym i gamla stan, blir definitivt återbesök där. Så nice att vara endast få på gymmet och inte trängas, att ha fräscha omklädningsrum som tillochmed innehåller body lotion och grejer efteråt. Det här är sann träningsglädje och ett av de tips jag har om eventuell motivation tryter - prova nya träningsanläggningar. Det funkar alltid för mig.

Igår åt vi min pumpasoppa, inspirerad av att det snart är halloween. Recept hittar ni ju här på bloggen.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen