Precis vad jag behövde och fördelen med att vara två

Sitter nedsjunken i soffan med en filt, en av de bästa sakerna jag vet med söndagar - eller alla dagar föresten. Allra helst när Simon ligger i andra änden och är den utav oss som faktiskt tittar på filmen vi valt, eller som idag råkar vara det som går på femman.

Jag har den här helgen reflekterar över hur fördelaktigt det är att vara ett par - att bo ihop, att vara två. Det handlar främst om praktiska saker där jag är en sån person som ofta vill ha flera tusen saker gjorda samtidigt, eller nåväl åtminstone två då. Det är så sjukt smidigt när man då jobbar parallellt och får båda grejerna gjorda.
Igår ville jag slänga ihop grejer till en kalops som skulle få börja koka, börja i tvättstugan och även klämma in en kort löptur i det otroligt fina vädret. Klockan närmade sig tvätt-dax med stormsteg, jag stod mitt i morotshack och köttbitar. Då kommer min ängel och tar över tvätten så att jag kan fokusera vidare på mat och sedan jogg. På eftermiddagen ville simon ta en promenad, då byttes vi av och jag tog det sista i tvättstugan. Ibland funderar jag verkligen hur jag skulle palla med allt om jag var själv. Klart det skulle gå men mycket skulle nog inte vara precis som jag vill då. Jag är helt sjukt tacksam över att ha den pyssliga pojkvän jag har också, det ska erkännas. Sjukt tacksam.

Den här helgen är verkligen vad jag behövt, återhämtning för kropp och själ. Det blev jobb hemifrån på fredagen och det innebär verkligen inte mindre jobb, snarare mer eftersom man slipper pendlingstid och kan jobba mer fokuserat, men det är ju slitsamt att sitta och åka så det kommer man ifrån. Slippa passa tågtider osv.
Det har varit helg galet kallt och snöat till och från hela helgen ju. det var längesen snön kom såhär tidigt. Jag och simon som alltid brukar slå vad om när det ska snöa första svängen och ligga kvar på backen, nu känns det lite trist att slå vad om det.

Blev blomkålspizza toppad med kyckling osv. I fredags
Add.icecream pepparkaka

Vi gjorde mysmiddag med kycklingpizza. Jag med blomkålsbotten, Simpan vanlig. Och som vanligt med sockerfri pizzasallad till, så så gott. Provade även add.icecreams nya smak och visst, den är god för den som gillar pepparkaka, men inget slår deras cookie dough alltså. Bästa.

Det var verkligen friskt och härligt ute igår. Hann med helt galet mycket under dagen innan kalas hemma i skurre väntade. Kusin Malin som fyllde. De bjöd på supergoda vegetariska pajer (yes hon är det) och sen bakverksbordet från heaven.

Vi var vid kyrkogården och tände ljus i minneslunden, så så vackert med alla ljusen där.
Det är så många att tända för att man snart inte minns alla att tänka på.

Idag passade vi på Att ta morgonprommis med Siggebus innan frulle. Längs ån och rotskär där det är så fint. Sen lite mys framför Nyhetsmorgon innan vi for hemåt.

Avslutar helgen med ytterligare en variant på pizza, eller aa mer som omelett blir det ju men riktigt gott. Tonfiskmeatze toppad med mixad keso, kronärtskockor, rödlök och höstkantareller. Man blandar ihop tonfisk med äggvita, fiberhusk, rödlök och kryddor kort och gott. Kan slänga upp recept för det blir riktigt bra alltså. Simon gillade det som tusan.

Nu peppa igång för en ny vecka.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen