Vi drar till västkusten

Alltså jisses så dagarna knallar på. Vi fyller dem med en massa saker. Kalla mig tråkig men jag längtar lite tills en dag när jag bara får skrota runt hemma, haha vi får se om eller när det inträffar. I söndags fick vi smaka på solen iallafall. Började min aktiva vilodag med en morgonpromenad och bärplock, hittade både smultron och blåbär.

Sen åkte vi till Skutskär och häckören för strandhäng. Mammi, Elina och Sigge var där. Strax kom även morbror med familj. Det här är en av de bästa grejer jag vet. Att bara få hänga där med dem man tycker om.

Åka hem till brorsan och Lisa för lite chill innan grill hos morbror väntade med finalen av EM. Alltså himmelskt gott var allt. Jag hade provat att göra äppeltzatziki. Det fanns nötkött, lammracks, korvar, majskolv, halloumi, och mormors bröd. Muuums. Sen avslutade vi med mormors paj med vaniljsås och glass. Så så gott

Vaknade upp hos brorsan och Lisa som vi fått sova hos. Småduggade utanför så jag tänkte att en löptur i mina gamla kära hoods var något jag ville hinna klämma in. Precis som förra gången jag sprang hemma och inte på jobbet så övergick dugg till spöregn. Det gör ju inte så mycket när man väl är ute på turen redan, men blött blir det ju såklart.

Folk pratar om shitloads och hur mycket starkare man kan känna sig i träningen dagen efter man ätit mycket skräp. För mig blir det verkligen inte så. Jag sover som en kratta för att jag svettas mycket och sen går träningen piss. Likaså denna gång. failade i försök till personbästa på bröstpass med Simon senare på dagen. Nej för mig funkar det om jag endast äter lite extra mat, då kan det vara gynnsamt dagen efter på träningen.
Dagarna nu i början av veckan har jag startat med det mysigaste jag vet - morgonprommis. En av dagarna hittade jag en hallonbuske och fångst till morgongröten. Bra på det där jag.

Vi har även varit ut till Löt då Emil och Fridan kommit ner från Skelefteå med bebben. Hon ska heta Alma och är nog en av de snällaste bebisar jag träffat. Somnade både i min och Simons famn. Första dagen bjöds det på grillat och även resten av ligan var med (Pontus, Felicia, Kalle, Linda). Igår åkte bara jag och Simon dit.

När vi kom hem igår var det bara att slänga i sig lite käk och sen det sista av packningen in i bilen. Vi styrde nämligen kosan mot västkusten och ska försöka hinna runt till Grebbestad, Fjällbacka, Smögen, Hamburgsund, Lysekil. Sedan även Bua, Tylösand, Halmstad och Båstad. Igår stannade vi till efter några timmar och bäddade i bilen för att sova i den. Supermysigt tycker jag, var inte särskilt obekvämt heller då vi tagit med en stor madrass. Idag blev det frulle ute i det fria (läs bänk/bord utanför mack) och nu kör vi de sista milen till Grebbestad där vår resa börjar.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen