Sämäster

Alltså semester, finns det något bättre? Jag har under dagen kommit på att jag har det och blivit glad, en sån skön känsla i magen. Än så länge helt utan ångest för att den snart är slut. Sista dagarna på jobbet var verkligen trötta men det gjorde ingenting för även vi har lågsäsonger när mindre speed är okej.

Sista lunch run för den här terminen. Var verkligen välbehövligt för att döva känslor för oss, varför kommer att tas upp senare, hemlis nu.
Har lagat så god mat även den här veckan. Hur gott med grillat lax, bönkräm och rotsaker? Eller en moussaka Paleo style men jag gjorde ett sjukt gott täcke uppepå med cream cheese, feta ost och créme fraiche, alla lågfett. Tog de snuttar jag hade i kylen, måste nog lägga upp recept sen för den blev så god.

Tog nig även tid att äta lunch med bästa Jillan på Reload Superfood bar. Alltså älskar det stället, portionerna är gigantiska. Och Gud så jag kommer att sakna den kvinnan under semestern, tur att vi bestämt att jag ska dit och hälsa på.

Jag har även hunnit kirra fransar och provat göra BCAA isglass, det blir fan så jäkla gott. Formar köpte jag på ICAkvantum för 15 kr.

Igår fick det bli pass ihop med Simpan på Actic i Boländerna - marklyft/chins/dips och lite högintensivt på slutet innan knäckebrödspizza väntade för att fira in semestern, sen lite senare även proteinäppelpaj med propud vanilj. Äntligen ska jag få vara med min fining flera hela dagar på raken.

Idag startade vi dagen med benpass på Actic sen riktig semesterfrulle på balkongen med yoghurt, keso, kvarg, bär, hemmagjord müsli, frukt- och nötbröd, goda pålägg. Idag var det även Tammerpokalen och jag kunde såklart inte låta bli att kika in både på instagram och Facebook för att följa uppdateringar. Till min stora glädje var det en vacker själ som direktsände och jag fick se bland annat My som kommer från Uppsala och också är JF Athlete. Så så bra. Jag minns dagen förra året med glädje. Dels för att det gick så bra, manick belöning för allt hårt slit, det var så roligt. Även för alla som följde med upp och supportade, helt galet kul. Men bäst och mest intressant är ändå resan till målet. Allt galet man får vara med om och som ingår i sporten. Skönast är ändå mitt liv just nu som är format som jag vill. Att ha energi över till att göra det man vill. Att inte behöva avstå från grejer dels för att man inte kan äta men inte heller för att man inte orkar. Att kunna äta mina goda matlådor som ändå gör gott för kroppen, kunna träna det man känner för. I like off-season. Just nu är målet endast att vara strand-snygg. I höst kan jag bli stark.

Efter frulle väntade färd till Skärplinge för att först hänga här, sen röra sig mot stranden och skutskär imorgon. Även för grillmys hos morbror till finalen i EM, sova hos brorsan - massor av mys. Vi åkte nästan raka vägen hem till Pompes stuga för volley ball spel hela eftermiddagen ochsedan bad i deras pool och jacuzzi. Sedan grillade jag och Simpan och vi provade göra sötpotatis gnocchi, de blev super. Lite mer mandelmjöl/Rismjöl/quinoamjöl nästa gång bara.
Har även hunnit fira Simons kusin nu på kvällskvisten då hon fyller 20 när vi är på västkusten. Alltså bästa första semesterdagen. Simon håller på i garaget med en pall just nu och jag har kirrat käk och tillbehör inför strand och grill imorgon.

Sa jag det - jag älskar semester!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen