Dunderhelg med libanesisk boost

Vilka underbara dagar jag haft de senaste dagarna. Det är allt bra skönt när det börjar närma sig semester och allt lättas upp.
Det är så varmt och skönt ute trots att det regnar eller så.
I fredags tog jag mod till mig och gick ut på en lång löptur för första gången på ett år. Alltså sen min skada i knäna hände där i augusti. Jag hade redan sen innan satt upp som mål att ta mig runt 1 mil, inte bry mig om tid. och viktigaste - sluta springa om knäna började värka så att det inte skulle bli som förra året när jag bara körde på. Skillnaden nu är att jag löptränat minst 1 gång per vecka i många månader i sträck. Då sist, när jag gjorde illa mig så hade jag inte löpt på flera månader, en viktig och stor skillnad. och jäklar så bra det gick. det var så underbart, det var inte ens jobbigt, kändes som att jag kunnat springa hur länge som helst. Det doftade så gott. enda problemet var att det duggade till en början, sen spöregnade det. Var tvungen att ta en omväg på grund av avstängningar och när jag då skulle kolla hur långt jag egentligen sprungit så gick det inte att låsa upp telefonen då både jag och luren var helt dyngsura, hittade en torr fläck i bak på rumpan på shortsen.
Trots att jag stannade upp, även sprang långsamt slutade tiden på under 50 minuter. alltså så så nöjd.
 
 
totalt blev det långt på grund av ombyggnationer, men då i lugnare takt.
 
och såhär såg jag ut:
 
hemsk och blöt.
 
I fredags passade jag även på att prova laga oumph hemma då simon inte var hemma. Alltså det är himla gott, lite läskig konsistens men inte alls värt priset måste jag säga.
Gjorde Fajitas med kvargdipp, ost, grönsaker, svartris och proteinchips och linschips. supermums.
 
 
Det blev en lugn kväll då tidig uppstigning väntade för att åka till Katrineholm och hälsa på Jessie, Elinas vän och gamla pluggsambo.
 
 
Vi har haft en sån riktigt mysig helg alltså. Åt lunch på golfen där innan regnet vräkte ner. Fick äntligen gå promenad i fina allén som jag sett så mycket kort på.
 
 
 
Hänga med Leah som även hon gör att det drar mer i barn-nerverna.
 
så så söt.
 
Och så hjälpte vi Jessie att laga iordning världens libanesiska käk. Hennes mamma och moste hade även fixat filodegrullar med ost och grejer. Vi kokade ris med gurkmeja, libanesiskt bröd direktimporterat av moster, jessie gjorde baba ganoush, hummus, vi gjorde kycklingklubbor och Tabbolueh utan bulgur. 
Allt var så himla gott. så gott att äta det någon annan lagat med, som inte är restaurangmat.
 
 
 
Vi avslutade sedan med Gino, vanilj propud och vaniljglass till Tyskland - Italien.
 
 
Dagen har bestått av promenader, god frulle, bilresa med med stopp på outlet. Hittade massa fina ljusstakar. 
En helg fylld av syskonmys alltså, me like.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen