Årsdagen

Iii tänka sig, i tisdags var det på datumet ett år sedan jag tog pendeln för första gången till Lifesum. Helt galet nervös. Jädrar så trött jag var i kolan efter de första dagarna, mixen av diet, nytt jobb och att hela tiden kommunicera på engelska gjorde sitt. 
Att även exkludera frukt och grönsaker ur dieten gjorde att jag fick världens värsta öroninflammation veckan efter, men sen dess har jag bara varit hemma från jobbet sjuk en dag på ett år. Frisk som en nötkärna som vanligt och jag tror helt klart att det beror på min livsstil, hur jag rör mig och vad jag stoppar i munnen. Att sen få äta allt viktigt på denna diet gör att jag är så mycket piggare.

Jag har lärt mig så otroligt mycket det här första året. Våren handlade mest om kontent i appen och underhåll. Under sommaren blev jag PR-manager som innebär mycket media i England i stora tidningar där. Det är svårt att greppa här ifrån och jag ser mest arbetet jag gör på min skärm. Skriva ihop artiklar om nutrition eller recept, eller läsa igenom färdiga texter för att säga om de är ok. Vi har även ihop med ett juiceföretag skapat en Lifesum Green juice baserat på vad londonbor lider brist av översatt i livsmedel som skapar en supergod juice. Lite coolt att den säljs runt om på crussh-caféer i London med en voucher på borden där jag är på bild.
Mest har faktiskt hänt i min utvecklingskurva den här hösten, inte konstigt att min hjärna varit overloaded flera gånger.
Att vara delaktig i alla stegen från idé på en feature till att den byggs, ändras, ändras igen, designas, ändras, släpps och feedbacken både rasande och tacksam. Vilken resa. Att få in hälsa, användarvänlighet/design och teknik i en app är för mig fortfarande obegripligt. Men jag förstår det mer och mer för varje dag. Jag har lärt mig ödmjukhet och är fortfarande lika ivrig på att grotta ner mig i saker för att fina lösningar som tillfredsställer användare.

Om någon vecka väntar nästa spännande äventyr, att helt plötsligt vara den med ansvar. Jag är ju en sån, som gillar ordning och reda men att samtidigt alla ska ha de bra och vara nöjda. Jag ska göra mitt bästa och är sjukt taggad.



Igår var vi på stand up på Katalin, så skönt att bryta av vardagen med det. Och roligt var det, älskar standup. 



Jag har drabbats av diet-skörheten, blir rörd över det mesta just nu. Märkte det mest i slutet av förra dieten och vet inte exakt vad det beror på. Då blev jag även mer känslig för smärta, minns när jag var hos tandläkaren sista veckan eller gjorde fransarna, hua för att ta bort tejpen under ögat, nu känns det ju knappt.
 Igår blev mina ögon våta av det här: 
"Thanks for pushing me today!!!! :heart: :heart: You are such a positive and motivating influence for the company! "
Vi hade lunch run och jag fick helt ärligt bita ihop och försöka vara motiverad då flera bangat de senaste veckorna, annan träning prioriteras, barn är sjuka, man själv är sjuk och så möten. Men det var några tappra själar som gjorde mig glad och så kom det här meddelandet efteråt. Var man inte positiv innan så blev man ju det då.

Idag lyfte jag ämnet om svårigheten i att lägga sitt privatliv och orosmolnen därifrån åt sidan och fokusera på manuset på jobbet. Där är man liksom en biroll och inte alls huvudperson. Ämnet filmen handlar om är helt annorlunda än min privata så därför blir mycket från Frida-Frida världen helt irrelevant i jobb-Frida världen. 
Det är såklart såhär för alla, jag är inte unik. Kanske bara reflekterar över det mer nu.
Så kommer nästa fina text som gör mig alldeles varm och rörd. Kan publicera även detta då det är utan namn så ingen kan koppla. Även om jag gärna skulle berätta vilken denna fina människa är som alltid är så bra på att berömma och sprida glädje: "Jag tror du kommer gå långt, helt övertygad om det. Det är sällan man ser vilja och ambition så tydligt som hos dig och dina blogginlägg/instauppdateringar. Det är mycket intressant att läsa, inte nog med att det är kul att följa din resa. Så är dina inlägg (mig veterligen) unika i den meningen att de är proppade med information som en annan inte skulle lagt märke till. Det är ett nöje att följa och lära sig nya saker. Det är min uppfattning att du Frida är en av vår generations största förebilder. Keep up the good work!" Alltså hur fint.
Mera kärlek och värmande ord till varandra, det kan förändra en annan människas dag, kom ihåg det.

Guess what, Fridan står och trampar på bandet. En dag i veckan ska numera 45 cardio ske, när jag vill faktiskt förutom precis före pass. Då passade efter bra tyckte jag. Det är lite mysigt faktiskt. Kan man passa på att blogga.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen