Världens bästa lilla ö

Back home både mentalt och fysiskt.
Vi har även hittat på roliga grejer de här två senaste dagarna på hemmaplan, det har innehållit fina vyer och mycket rörelse.
Vi kom hem på lördag natt och hann skrapa ihop några timmar innan magen kurrade. Vädret tillät uteaktivitet och vi bestämde oss för att upptäcka ett naturreservat som ligger längs Mälaren. Jag kände mig hemma i miljön och skogen, såg precis ut som på Rotskär/Skutskär vid älven. Vi stannade för lunch på ett ställe där flera surfade. Så fint.

Sedan hann vi med en Badstund på Lyssnaängsbadet också, så himla varmt i vattnet eftersom att det är sjö.

Likt alla andra dagar i princip den här semestern så blev det morgongympa idag på Actic, efter det frulle i mitt nya porslin jag köpt både på västkusten och på Gotland. Så nöjd över det.

Vi packade ihop badgrejer och träningskläder för att bege oss mot Östervåla. Stannade vid en strand som var ödslig och vädret inte det bästa. Åkte vidare mot naturreservat 1 som innebar gång i kohage. Efter x antal nyfikna kor och tjurar såg vi oss besegrade och vände tillbaka.
Åkte till naturreservat 2 som utlovade fina "gångar utan kontakt med djuren". Jo tjena, för att nå vattenvy hoppade vi in i kohage fylld av kossor. Blev en någorlunda fin lunch men mest blåsigt/kallt och oro över att tjur skulle komma. Om det är något jag lärt mig idag så är det att både jag och simon är rädd för kossor. Haha

Den lite sämre starten på dagen vägdes verkligen upp i slutet. Vi begav oss till östervåla hinderbana. En bana mitt ute i skogen som är helt gratis att nöta på. Så höga och läskiga hinder, man blev också helt andfådd. Men fruktanslöst roligt måste jag säga. Så stolt över mig själv som klättrade över flera hinder som var läskiga. Dit vill jag åka igen.

Våra sista dagar på Gotland innehöll en massa ruuuuligt det med. På torsdagen åkte vi nedåt för ett besök på så mycket bättre gården, guldkaggen och sen ute i mammas kusins sommarhus. Vi åt grillbuffé på Leva Kungslador som dock inte var lika bra som förra året. Buffé är rätt mäktigt och överflödigt oavsett hur fräsch den är måste jag säga. Mätt till dagen efter typ.
Vi hann prova stranden snäck och på fredagen åt vi middag uppe på klintklippan som är helt sjukt magiskt och vackert. Där uppe råder ett lugn som inte går att beskriva. Det är inte märkligt att så många människor tar självmord där. Utsikten tar en med storm. Att få tillbringa tid där ihop med syrran, mamma och simon i solnedgång var det bästa avslutet på denna resa.

Klintklippan
Leva Kungslador buffé
Burgers på klintklippan
Sunset
På ulricas gård
Leva kungslador
Svingod laxsallad på guldkaggen
Guldkaggen

På lördagen var det städning, packning och shopping i visby på schemat. Sen gjorde jag något mycket spännande - jag spådde mig. Världens sötaste lilla spågumma som mamma varit hos flera ggr. Återkommer senare om allt hon sa men det är kusligt så mycket som sas som inte skulle ha sagts om hon inte hade extra sinnen. Efter detta pass var vi såklart tvugna att äta glass på glassmagasinet. Simon hade lika svårt som mig att bestämma vad som skulle köpas/väljas. Jag provade saltet caramell från siaglass och är helt frälst, fy farao vilken god glass. Första köpta glassen för mig för i år, det finns ju så mycket annat gott att äta.

Strut på glassmagasinet

Efter en vecka med 50/50 utemat, om än god och inte alltid flottig så var det himla nice att komma hem och laga min mat. Att få stå i köket och pyssla med maten. Jag, till skillnad från många andra semesterfirare har saknat det. Är så glad för detta intresse och ork, tänk att inte känna såhär. Poor them.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen