Tisdags-tankar

Så härligt det är när hösten är i gång. Den lovar så mycket med allas "nystart", när semestern är slut och liksom september närmar sig så är det som att det är ett magiskt datum för nytänk. Jag har stött på det lite här och där under dagen faktiskt, säkert tidigare med men nu reflekterade jag över det.
 
Via jobbet har vi varit i kontakt med en känd professor gällande vanor och mikrovanor. Hur lär man sig nya saker och liksom får in dem i vardagen. Läs gärna mer HÄR. Iallafall så är det just nu som de lockar med gratis-vecka för att utmana sig själv, klarar man att väva in några nya mikrovanor på fem dagar? jag hoppade på, gratis är gott.
 
Dom är söta, de på gymmet som vanligtvis inte är där alls särskilt frekvent. De som vill så mycket och tyvärr endast kommer att hålla några veckor till.
Hört på gymmet 1: Några killar ska köra bröst och triceps. Den ena övningen funkar inte, det är mycket stånk och stön. efter ca 30 minuter på gymmet hör jag en säga "fan, jag börjar bli energilös" förmodligen har denne, eller båda föresten, åkt dit utan att äta. det kan även utläsas av den ton som råder mellan dem när de pratar. De är lite smågriniga. Den ena vill inte köra den där övningen, det "tar för mycket på axeln, då kommer den aldrig bli bra". how about inte köra överkropp eller gym alls tills axeln är helt bra blir min fråga. Jag syftar nu på de människor som är på gymmet, lite halvstressade och argsinta och som försöker hitta alla möjliga ursäkter för att inte träna. raka motsatsen till den kille som alltid är där samtidigt som mig, kör oftast själv och väl utförliga övningar. Han har samtalat med mig någon gång, annars är det mest hejjande genom nick med huvudet mellan oss. Han brukar komma samtidigt eller lite senare än oss men sen stanna mycket längre. Han ger träningen tid och hans kropp är kvitto på det.
 
Eller det lite småöverviktiga paret som sitter och resonerar bredvid mig när jag kör bröstpress. "Jag tycker att vi kör 4 pass, först x, sen y..." Jag vill bara springa fram till dem och säga "nej, nej, nej, sätt inte upp för stora mål nu". De kommer med stor sannolikhet drabbas av det klassiska - det blir överväldigande med för mycket på en och samma gång. att gå från 0 till 100 är sällan bra.
 
Apropå det kanske det är vad som hände oss och våra stackars ben igår och på lunch run/PLYO. Vi har ju inte sprungit backintervaller på hela sommaren, inte jag iallafall, eller inte så långa iallafall. Jag kom på den briljanta ideén att vi skulle köra PLYO efteråt, alltså massor av spänsthopp. redan igår kände man att benen var möra, idag ska vi inte prata om. typ ingen har kunnat gå korrekt. inte heller sitta ner, resa sig osv.
Man tänker att man är vältränad, eller åtminstone tränat hela sommaren. Men inte JUST det här träningspasset. från 0 till 100. Det som är riktigt surt är när man har så mycket träningsvärk att det inkräktar på ens kommande träning. Det är ofta jag har träningsvärk, dock sällan så stor att man känner att man måste rucka på träningspass eller lägga om dem gällande övningar för att palla köra. ovan är namnet, fy tusan. på grund av detta vill jag lova mig själv att aldrig sluta träna för att hamna i det här men gånger 10. hua.
 
 
 
Min kropp spökar lite fortfarande faktiskt, vet inte vad det är och har inte ont i halsen men något typ utav lock i det ssom stör när man ska svälja. Jag vill verkligen inte bli sjuk men känner mig mycket piggare nu än innan helgen.
 
Något annat som går riktigt bra faktiskt är min övning att stå på händer. jag fokuserar nu mer på att köra yogi-style med underarmar/huvud och helt plötsligt har jag hittat min bål i själva övningen och igår reste jag mig flera gånger utan hjälp av väggen först. Jiha det här är ju superkul. det är på ett sätt skönt att inte ha någon deadline heller, bara streta på med lite övning varje dag nästan. 
 
 
 
Vi följer budgivning på huset vi kikade på. Fick inte alls någon aha-känsla i det och även om det var helt knök med folk så trodde inte vi att det skulle vara så poppis eller stiga mycket om man tittar på hur det varit för andra hus lika centralt. men i nuläget har det höjts 500 000. galet!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen