slut på härligheten och nyårslöftes-check

Jag skulle ljuga om jag skulle säga att jag inte har lite jobbångest just nu. Samtidigt så vet jag att det är lite töntigt och att om några dagar är det som bortblåst. Som tur är har jag precis läst igenom flera inlägg jag skrivit i januari i jakt på mina nyårslöften. Där tar jag upp just känslan efter långledighet och att jag längtade till jobbet söndagen efter.
Ångesten just nu handlar inte egentligen om att börja jobba, snarare att slut på semester faktiskt innebär slut på sommaren. men så är det ju inte riktigt egentligen, förra året var vi och badade typ alla lördagar i augusti. Rent krasst har mer än hälften av det här året gått, vi är liksom inne på slutet av det och kanske ser man inte jättemycket fram emot mörker, höst, kyla och så småningom vinter. Men helt ärligt så längtade jag lite efter skidor när jag såg bilder på ett vitt, glittrande skidspår i tierp. Okej fick jag välja så skulle det vara sommar jämt. men det kan man ju inte. För att lindra ångesten har jag lite tips.
1. Börja äta D-vitamin redan nu, det hjälpte mig som tusan förra året.
2. planera in massor av roliga aktiviteter kommande helger och långt in i höst. Då har du flera grejer att se fram emot. 
3. Sätt upp ett träningsmål, litet som stort. det får dig att kicka igång på riktigt, du får även en riktig motivator till att fortsätta även när det börjar kännas motigt.
4. unna dig fina höstkläder, känner du dig fin så blir du uppfattad som fin
 
Ja som sagt, jag har kollat igenom mina nyårslöften som kommer nedan:
 
Så kommer vi till 2016 där jag såklart vill sätta upp lite mål, delar in lika som förra året. 
 
Mitt motto blir mer kvalitet, mindre kvantitet på alla plan!
 
Träning:
-Inte träna när jag är sjuk, ni vet "mer kvalitet, mindre kvantitet". Detta låter kanske jättesimpelt för er alla, men inte för mig. tänk er att någon ställer en godisskål på bordet, så ska du låta bli att ta. så blir det  för mig som älskar träning. det är svårt att låta bli fast det är jättedumt och farligt.
beteende:
- kliva utanför trygghetsbubblan, bland annat inom jobbet men även inom fitness, jag ska göra något som skrämmer mig helt sjukt mycket, prova på AF. det leder mig till nästa punkt som min coach fått mig att redan öva på.
personlig utveckling:
- lära mig skillnad på mål och krav. Samt att mitt värde som människa inte sitter i mina prestationer utan mina handlingar. Hur vill jag vara som person? Hur beter jag mig i alla olika situationer.
 
Det här kommer att bli ett spännande år.
 
Jag lägger även till det där med att
- parkera cykel i förråd
- och sommarens goding - lära mig att stå på händer
 
Träning: Den här har blivit lätt för mig av den simpla anledningen att jag inte varit sjuk. Så jag har inte fått öva på det. brukar dock bli det en sväng nu när jobb kör igång, alla kommer tillbaka till gymmet med deras baciller osv. Så då är det upp till bevis. Funkar väl sådär gällande "mindre kvantitet, mer kvalitet" jag tänker dock på det ofta, och har blivit bätte på dt måste jag säga.
 
Beteende: Alltså här är det en eloge till mig, verkligen. Min start som projektledare har varit riktigt tuff med många tuffa uppförsbackar. Att samtidigt vara på diet en stor del av tiden gjorde ju inte allt lättare direkt, eller jo på ett sätt, för ibland kunde man flytta fokus och frustration mellan dem. vad kan mån påverka och inte osv.
 
Personlig utveckling: Fy tusan så jag utvecklats på det här planet. tar endast på mig sådant som verkligen är mitt fel och jag kan rå över. kanske kan jag även tacka åldern och att jag ständigt mognar.
 
Cykel i förråd: Funkade verkligen toppen fram tills vårkant/sommar när jag tillåtit mig själv att ha den ute, även på grund av att jag varit på gång att köpa ny cykel ett tag nu. Det har jag gjort, världens finaste scott hybrid så den kommer jag verkligen att ställa in och låsa fast. Jag har länge velat ha en lite sportigare cykel att kunna ta långturer med, en scott är vad jag suktat efter och så hittade jag denna goding på team sportias rea.
 
hand-stand: ja i början av semestern bestämde jag mig för att lära mig att stå på händer. Mitt första mål var att kunna sparak upp mot vägg, något jag inte vågat tidigare. Det klarade jag nästan redan efter första veckan. sen har det gått långsammare, vi övar mer eller mindre några minuter varje dag. jag försöker även mig på yogisarnas stå-på-underarmar-huvud nu också så den vill jag klara av utan vägg. trots att semestern är slut kommer jag att fortsätta med detta efter varje gympass, det är en skön avkoppling.
 
Något annat som också är superkul är att syrran huxflux börjat träna under semestern. Hon joinade oss flera ggr under gotlandsresan och har verkligen blivit förtjust i konceptet TABATA. där man alltså jobbar högintensivt under några minuter men får effekter flera timmar efter pass, perfekt ju. För inte är det många som njuter av långpass där man typ löper eller liknande. nej nej. Jag är helt klart säker på att det finns någon träningsform för alla, det handlar bara om att prova olika för att finna sin. Håller tummarna för att syrran fortsätter träna nu trots att semestern är slut. Så peppar vi igång och hoppar i säng nu för att vara pigg och kry att anta morgondagen. Tänkte starta den med jogg och TABATA jag.
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen