Slav under förväntningssamhället

Ligger ute på balkongen då värmen helt plötsligt kommit tillbaka, underbart. Idag har vi en hemmakväll med mys bara jag och simon. Så fort vardagen kommer så går allt så fort, man hinner inte visa varandra uppskattning. Igår väntade också restaurangbesök och firande av brorsan med A walk in the park med brorsan som fyllt 20 - fyra olika artister i botaniska trädgården. Det var verkligen supermysigt och lyckat. Därför blev det OS, tacomys och glassfest hemma ikväll.

Vi åt på Basilico igår. Pizzorna där var verkligen super förutom att de inte hade bea, alltså det är nästan ett måste till pizza för mig. Och Cola zero egentligen men igår blev det faktiskt rött vin. Perfekt för att slappna av efter första arbetsveckan och även blåsa bort den förkylning/halsfluss som typ försöker sig smyga på. Jag vill inte bli sjuk.

Spelningen var bra och lagom lång för varje artist. Jag kunde hänga med något sånär i låtarna men det var en fröjd att se hur nöjd Chrille var. Något kallt men vi slapp undan regnet. Jag hade både vantar och dunjacka med och det var riktigt skönt när vi cyklade hem.

Idag fick jag sota för sen natt och vinintag. Fyfan så grinig och lättretlig jag blir, pannknack deluxe. Men mot eftermiddagen ordnade det upp sig. Vi har hunnit med en del här hemma, handlat för nästa vecka, lagat middag, städat ur skåp på toaletten, rensat och kastat grejer ir skafferiet och bytt plats på skåp i köket. Alltså jag älskar att städa och rensa, det är en sån befrielse att kasta saker, allra helst som har gått ut i datum. Vi har även kört ben på gymmet och sen cyklat en sväng för att kika in mitt svampställe. Alldeles för torrt för kantareller där, men skönt med cykeltur.
Och så har vi gjort tacos idag, en av Simons favvisar, går ju att förändra i oändlighet. Idag provade jag att äta med pitabröd, jag har en tendens att fylla min liiite för mycket så pitabröd var ingen hit. Som dessert gjorde vi friterad banan igen men den här gången med Tasty healths proteinglass och sockerfri choklad, mums.

Vi är i full flärd att planera för att göra om vårt kök. Nu är hösten här och vi behöver ett projekt att sätta tänderna i, kanske är det därför jag städar ur alla skåp jag kommer över.
Jag håller på att läsa "Nextopia" av Micael Dahlén och har insett att jag är slav under förväntningssamhället, ständigt på väg framåt eller blickandes bakåt och pissar på nuet. Eller jag är iallafall mer medveten nu och försöker att inte se för fort framåt, njuta i stunden. Det har jag gjort rätt mycket i sommar. Eller nu sittandes på balkongen med lite chips och pepsi Max, det är ljummet och man hör dunkande musik från fester runt omkring. Syrsor och fåglar hörs.
Men jag älskar iallafall att planera och även att ha ett mål. Trots att det är superskönt att gå till gymmet och köra vad jsg vill så skulle jsg hemskt gärna ha ett träningsmål framför mig. Jag är verkligen den person som älskar resan och vägen dit, kanske inte nödvändigtvis uppskattar målet lika mycket.
Iallafall så är simon likadan om än inte lite värre, för han tänker alltid att "ja det här var bra men kanske inte bäst, det kan komma nägot bättre". Att alltid resonera så leder ju till att du aldrig kan vara 100% tillfreds om än det bara sker någon minut eller sekund.
Hur än det är så ska vi iallafall åka på en första visning av hus imorgon, inte för att vi ska köpa något nu men för att "komma in i tänket/svängen", få lite inspiration och ännu mer lära oss vad vi vill ha egentligen.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen