Semesterångest, högre makter och framtidssian

Alltså den har drabbat mig, semesterångesten. Jag har insett att det nu är ynka 3 hela dagar kvar på min semester och jag känner en slags sorg. Ganska löjligt egentligen då jag vet att jag snabbt kommer att komma in i arbetet igen, och att jag nästan tyckte att det var trist att gå på semester (givetvis var jag trött och slut och längtade till den därför). Även att vi gjort så mycket den här semestern att 4 veckor känns som 8. Men det är också jobbigt att gå över till en vardag där jag träffar simon endast på kvällarna nu när vi i princip varit i varandras närhet 24/7. Självklart är det några timmar här och där som vi inte umgås med varandra, det kan även vara så när vi nu är exempelvis hemma hos hans mamma att han pillar mednågot på hans håll och jag sitter med något annat på mitt, vi pratar kanske inte med varandra på någon timme men är ändå nära varandra. Minns att förra augusti var hemsk, vi får se hur det går nu. Samtidigt är det ingen ide att gå runt med ångest för det nu, skärpning på mig.

Vaknade upp till i princip spöregn så för en gångs skull sov vi lite längre och varken morgontränade eller gick en promenad. Passade på att plocka lite hallon i regnet medan simon tvättade bil. Sen väntade HIT-pass för mig i Saras kök, det finns alla möjligheter ni vet, bara fantasin som sätter stopp. Det blev ett riktigt jobbigt och bra pass med någon km löpning som uppvärmning med.
Efter lunch passade vi på att besöka Simons farmor och farfar. Vet inte om jag nämnt det tidigare men Simon har ju fördelen i att ha alla mor- och farföräldrar i livet. Vi vill därför hälsa på dem så gott vi kan. Vi blev kvar några timmar, ända tills solen började lysa och himlen blev blå. Hann med nån timme i solen med bok innan middag väntade och sen bärplock och svampjakt för mig och fotbollsträning förSimon.
Jag läser Micael Dahlens bok "Nextopia" som är en riktig tankeställare. den handlar om vår ständiga strävan mot framtiden och där "gräset är grönare på andra sidan". Hittade bland annat detta stycke. Det är viktigt att stundvis ha tråkigt för att kunna uppskatta det roliga sen helt enkelt. Innan detta stycke skriver Micael om möss som i ett experiment fått obegränsad tillgång till kokain om de ville genom att dra i ett snöre. Tyvärr uppskattade mössen detta stadie av superlycka att den drog i hjäl sig i snöret (överdos), detsamma skulle kunna hända med oss människor.

Apropå framtid tänkte jag nämna lite om lördagen och när jag blev spådd förra veckan. Vissa tycker att det här bara är hokus pokus och jag ska nu försöka förklara varför jag inte tror så, varför jag är säker på att vissa människor har ett extra sinne.
Denna dam använde sig av en vanlig kortlek som jag fick blanda och vaska så länge jag själv ville, hon lade sedan upp korten i ett cirkelmönster. Hon såg mycket kärlek och pratade mycket om relationen till Simon. Hon såg en fördjupning i vår relation som kan vara allt från pokemonjakt till skaffa katt, förlovasig, flytta, köpa sommarhus eller gifta sig. Lite lustigt då vi pratat mycket om det senaste tiden. Hon menade att våra själar är "duals" varför vi passar så bra ihop och kompletterar varandra. Detta har lett till att vi vill vara med varandra - våra själar ser till det då de tillhör samma klase av själar. Lite luddigt kanske.
Hon kunde inte se ansikten eller säga personer, bara att något hänt eller antal, känslor osv. Hon nämnde att någon sårat mig och orsakat mycket tårar "exempelvis min pappa" vilket är helt sant. detta kan "ha yttrat sig i anorex", eller hon sa "låt säga att du fått anorexi" vilket också är helt sant då jag tror att min stormiga uppväxt är den orsakande faktorn, sen var en viss person och situation den utlösande faktorn där tillbaka år 2009.
Hon gav exempel om kök/mat som är mitt främsta intresse,något jag saknade i slutet av veckan på Gotland och något jag då såklart tänkte på då. Av alla exempel hon kunnat ta som fiske, bilkörning, tvätt, dammsugning så pratar hon om kök och att bränna fast gröt något som jag gjorde heeeela veckan på Gotland för att jag var tvungen att koka proteingröt på spisen istället för i micron.
Hon nämner också exempel om att jag, simon, mammi och Elina ska städa ihop och vara klara innan en viss tid, även att Elina tar muggen. Vilka städade ur lägenheten tidigare på dagen och vem av oss tog toaletten!? Kusligt.
Hon såg mitt jävlaranamma, att jag är en vinnarskalle, att jsg håller på mycket med idrott, att jag är en mycket strukturerad person som gillar ordning och reda, att folk kommer i tid osv. Helt galet att hon nämner det då det är ett av de värsta grejer jag vet, när folk inte passar tider. Hon pratar mycket kring Min roll på jobbet och vad jag behöver göra där.
Jag skulle kunna babbla på här ännu mer men känner att jag inte måste det. Det jag vill säga är helt enkelt att om du haft tankar på att spå dig men inte vågar, Gör det ändå. Man får inte reda på läskiga saker om olika människor i ens närhet, sällan pratar de om olycka och död. Exempelvis fick jag reda på att två killar i min närhet är förtjusta i mig, en kommer att bekänna det, den andra inte. Men jag får liksom inte reda på exakt vilka av Monique.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen