I am back och halv-otrogen

Alltså burr, har ni känt hur kallt det blåser ute. Tänker varje morgon att jag ska sätta på mig kjol eller klänning, hålla kvar i sommaren, men pallar typ inte när det är så kallt att händerna isar på väg till tåget. Hojjen går finfint och det är mest på vägen hem när det går uppför som man märker mest skillnad. Roligast var i måndags när simon tänkte tajma med maten lagom tills att jag kom hem efter att ha gjort fransar. Messade när jag började cykla och när jag kommer hem är han inte alls klar, helt förvånad står han och säger "oj gick det sådär fort hem från stan". yes yes min cykel är värt sina pengar helt klart.

Till skillnad från förra året så har jag kommit in i arbetet redan första dagen. Känns redan nu som, fy tusan så roligt det är att jobba. Har inte någon superångest där jag saknar alla hemma en massa eller så, sen cirkulerar ju tankarna runt ändå.
Vi har lite smått börjat kika på något annat typ av boende, Simon tycker att vårt är alldeles för litet och instängt. Syrran visade ett superfint hus i utkanten av Uppsala som jag bara vill haaaaa. Vi ska åka och kolla på det på söndag men det finns ingen möjlighet att kunna köpa det nu då Simon är student ett år till och kontantinsatsen ligger på 15%. Men jag vill verkligen ha det här så det suger.

Jag känner ändå att det är i uppsala med omnejd jag vill bo. Ett av kriterierna vi har nu när vi kikar är att boendet ändå ska ha relativt nära till pendlingsmöjligheter, jag har mitt jobb som jag absolut inte har tankar på att lämna, vart Simon hamnar vet man ju inte än. På ett sätt känner jag mig lite otrogen mot staden nu den här sommaren. Vi har inte varit ner på stan på typ två månader. Därför känns det himla mysigt att gå på a walk in the park på fredag med Miroam Bryant, Lars Winnerbäck, Amanda Bergman och Melissa Horn. Jag känner mig även lite otrogen mot Friskis då vi tränat mestadels på Actic senaste tiden för att vi samlar stämplar till en väska. Det fungerar så simpelt som att vi aktiverar ett träningspass och får då en stämpel. Samlar man 30 st så får man en väska, klart vi går till Actic, skulle ju ändå träna iallafall.
Igår var iallafall jag på kära Friskis igen, lagom med folk eftersom inte skolorna kört igång. Men det var så mysigt att träffa på flera av mina gobitar, de jag brukar prata med där. Det jag saknar enormt mycket på Actic. Friskis forever in my heart.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen