Ett stycke kontantinsats tack och seger-stark-gester

Den här helgen gick verkligen superfort, vi har ändå hunnit med en massa så man får vara nöjd.
Är inne i ett sånt bra flow just nu och känner mig så lyckligt lottad. Idag fick jag en kommentar om att jag bannemej borde ha ett av de bästa jobben med bästa arbetsuppgifterna. Ja vad ska jag säga, varje arbetsdag känns lyxig. Att få jobba med och bidra till något man brinner för. Samtidigt kan man stundvis slita sitt hår i ren frustration, ofta finns det aldrig något facit på vad som är den rätta vägen. Man måste bara prova, våga prova och köra på. Men att prioritera rätt, det är tamejtusan svårt alltså. Men sjukt utvecklande och kul.

Alltså igår, blev lite kär i huset vi kollade på igår. Låg rimligt långt bort, perfekt skyddat med trädgård, lagom lantligt, lagom stort - ja lagom allt.
Saknas bara MYCKET i kontantinsats. Vill vara rik.

På eftermiddagen väntade kalas i Äby. Så mysigt att träffa alla, Isabelle, kusins barn, fyllde 18. Som vanligt bjöd de på galet mycket fika. Som tur är hade man sparat lördagen till söndagen.

Fick också ett ryck och städade bort sommarblommorna.

Idag kom dock sommarvärmen tillbaka, åtminstone i Stockholm. Blev prommis i kortärmat och sen lunch ute i solen, underbart. Idag stod det tips i tidningen om hur man motverkar stillasittande. Bland annat det jag alltid gör - promenerar lite på lunchen. Det är så skönt, behöver inte gå fort och är så fint i Stockholm.

Fick också en påbyggnad på det syrran lärt mig om segergester. Att man exempelvis innan en intervju ska göra victory-gesten och säga "jag är bäst" för att skapa en god självkänsla.
Fick idag höra att när man när bra, är trygg i sig själv eller helt enkelt känner sig fabolous så ska man posera likt en superhjälte och gärna spegla sig själv för att återminna detta senare. Exempelvis efter man tränat så var det en tjej som kände sig sexig och stark - perfekt om hon slår en pose och kommer att förknippa detta vid nästa tillfälle då hon gör denna pose och vilja träna osv.

Apropå det så var jag på första HIT-passet efter sommaren idag. Så sjukt roligt och endorfinhöjande. Har inte varit så trött och svettig på länge. Varför har jag skippat det här, det är ju svinkul. Låt mig alltid köra det och sen få slå poser efteråt. HIT - världens billigaste måbramedicin

Kommentarer :

#1: Anonym

Hej! Jag är utomlands för tillfället (4dagar blir det totalt) jag har inte tränat något alls och kommer troligtvis inte att göra det heller. Jag äter inge skräp utan äter bra mat! Hemma är jag den som tränar varje dag varav minst 4 av dessa träningspass sker innan frukost, är även väldigt aktiv. Här tränar jag inte, visserligen äter jag bra mat men är liksom helt inaktiv! Ligger på stranden/vid poolen hela dagarna! Får små ångest o har svårt att koppla av då det känns som att jag kan lägga på mig i fettprocent! Är detta möjligt Att göra? 😟 kämpat så hårt att komma ner i fett liksom.. Känns som att jag gått upp både i vikt o fett på bara några dagar pga inaktivitet osv..

Svar: Hej! Ursäkta för sent svar, hoppas att din resa har varit bra trots allt. Först av allt, trots det du skriver, så är det just DET jag kommer att säga. fyra dagar av 365 är ingenting, likväl som jag brukar försöka tänka det här är bara en dag i veckan, eller det här är bara en vecka på hela året. Det ÄR majoriteten som spelar roll, hur brukar du göra liksom. Att vila gör nog endast gott för dig, allra helst om du tränar varje dag. kroppen behöver återhämtning. Hur kroppen känns är sjukt psykologiskt, jag förstår helt klart din tanke kring vad inaktivitet leder till. dock är det så att fyra dagar inte alls gör det så länge du inte överäter, kroppen är helt fantastisk på att anpassa sig och förbrukar upp den extra energi den får (nu i form av att du gör av med mindre vid vila än aktivitet). Däremot kan du absolut ha dragit på dig vätska genom värmen, större saltintag, mindre vätskeintag/mer svett eller större kolhydratsintag. Fettprocent är lite lurigt på så sätt och skulle du göra en mätning nu så skulle det kanske se ut som att du lagt på dig, men det innebär inte att du har gjort det när du kommer hem och återgår till det normala och släpper på vätska igen :) hoppas svaret var till hjälp. kram
Frida Harju

skriven
#2: Anonym

Vill liksom inte ha ett "ta det lugnt och njut av din semester" svar - utan vill veta! Kram

skriven

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen