Besök i djupmyren

Är ute och myser på Saras inglasade altan, Simons mamma alltså. Här finns tv så vi ligger och slökollar på någon film. Jag är precis hemkommen för blåbärs- och hallonjakt. Kom hem med litegrann men kan ju se mig besegrad av myggen som fick äta även i mitt ansikte, alltså inte frivilligt såklart. Redan nu börjar det skymma och idag på morgonpromenaden gjorde sig hösten påmind, att den strax är här. Det var så mycket kyligare än för några veckor sedan. Vi är trots allt inne i augusti månad nu och den senare delen på året. Det är bannemej dax att kika över hur det går med nyårslöftena, tar det dock när jag sitter vid en dator. Kanske är det även dax att se över hur det gått på andra plan gällande ens liv och vad man vill åstadkomma.
Hösten för mig innebär även att jag gärna sätter igång projekt. Så fort vinden börjar vina på ett visst sätt, solen går lägre ner i horisonten, löven blir gula och temperaturen sjunker så blir min kropp redo och peppad. Förra året och året innan handlade det om att gå offseason och bygga upp sin kropp inför stundande tävlingar, i år kommer det nog att handla om uppfräschning i hemmet, vi är sugna på att göra köket finare osv. Men givetvis har jag även träningsplaner som ska kickas igång så fort inte dagarna är fyllda av sol/bad och kroppen endast mäktar med underhållsträning. Jag känner även att jag är redo att lägga 150% fokus på jobbet och inte "bara" 100% som det varit tidigare med tävling, diet och allt där kring.

Gårdagen bjöd både på rygg-bygge med simon och sen TABATA med både Loiuse och Elina i Regnbågsparken. Följde med på Simons match som kanske inte var den roligaste faktiskt. Vi blev så sugna på blodpudding så det fick det bli till lunch. Det är inte ofta jag köper halvfabrikat men denna produkt är ju himla bra med tanke på mineralinnehållet. Vi köper alltid Geas sockerfria och den är så god, jag vet inte hur "vanlig" smakar då jag inte ätit den i vuxen ålder, började direkt med sockerfria. Prova ni med vettja.

Idag begav vi oss ut mot Östhammar efter frullen. Vi var inbjudna till Sebastian (Simons bror) och Bella i hennes släkts sommarställe ute i djupviken/tuskön. Vi har verkligen haft en supermysig dag, först lite strandhäng, sen grillade vi kycklingspett till lunch med massor av grönsaker, sen fick vi åka båt och verkligen en supersportbåt som gick närmare 60 knop. Bellas bror och pappa har tävlat i båt, bland annat varit med i roslagsloppet flera år så det var så kul att åka med när brorsan körde. När vi kom tillbaka körde vi frisbeegolf då de snickrat ihop en egen bana.

Väl hemma hos Sara igen fick jag lov att ta en kort löptur medan Simon preppade grillen, yay vilket lyx med grillat två ggr på samma dag. Och tänk vad ett löppass på ynka 25 minuter kan göra mycket. Jag löpte ca 3 km innan jag körde backintervaller. Jag tycker om att springa för att jag då kan rensa tankarna, så har det alltid varit. Sen även för att jag gillar känslan när det är flåsigt/jobbigt. Men allra bäst är den belöning man får i efterhand. Adrenalin/endorfin kicken som i princip alltid kommer. Man kan vara hur sur, trött och hungrig innan, men efter en löptur är det som bortblåst. Löpning - den billigaste medicinen som vanligt.

Mitt Sanna jag just nu, inga fransar, brun och ljus i håret

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen