Bästa vecko- och fredagsbeskeden på länge

Ja den här veckan har sannerligen levererat flera glädjande besked. Till att börja med att jag får vara med i Matreportage i UNT igen, visst jag bloggar hos dem men att fysiskt vara med i tidningen är större. Det är en härlig känsla att få möjlighet att berätta om sin filosofi och att få dela med sig av sina tips och idéer. Självklart vill jag provlaga lite innan för att veta vad det är jag bjuder på. Perfekt också som kommande veckas matlådor.
Det är som att man får stanna upp och insupa själva händelsen, för några år sedan hade jag blivit lyrisk. Nu blir jag superglad såklart också men är liksom som van för att man varje vecka är med i artiklar i England men via Lifesum då.
Det ska iallafall bli superspännande men flyttar fram vår köksrust något, vilken tur att vi inte har någon tid att passa.

Det andra glädjande besked som kom i veckan var i går. I våras diskuterades det hit och dit om jag skulle få åka på kodkurs i Barcelona. Vi kom fram till vilken av dem som hålls som skulle vara relevanta för mig i mitt dagliga arbete. När väl anmälan öppnades hade alla biljetter tagit slut på det jag kunde åka på redan på ett försläpp. Lagom besviken över att missa event där 100 tjejer lär sig koda i Barcelona. Där man träffar schysst folk, får grundläggande kunskap och får hänga i en fin stad som Barcelona. Jag är en igel, har titt som tätt hört av mig gällande återbudsbiljett. Så igår så händer det, mejlet kommer med förfrågan "vi har återbud, kan du åka?" JAAAA jag vill, och kan väl? Fick ja så om två veckor pyser jag till Barcelona och härliga 27 grader.

Igår efter jobbet väntadesimon vid tåget för att plocka upp mig och åka till Boländerna. Inköp av vitvaror stod på schemat. Alltså ja så underbart det ska bli med ny mikro och ugn, surt bara att det kostar en del. Det blev en romantisk middag på IKEA. haha där kunde vi konstatera att man får det man betalar för och jag förundras själv över hur kräsen jag blivit. Hur det känns nästan som att det är synd om mig som måste äta så dålig mat. Men så tröstar jag mig med att "imorgon blir det godare/bättre". Men det är väl tur att en lagar så god mat att man värderar det högre än mycket annat.
Mot kvällen och matchen mellan Sverige - Tyskland kom Simons mamma och särbo på besök. Mysigt med sällskap.

Vaknade supertidigt idag och utvilad idag och stack till gymmet innan frulle. Simon börjar dels känna av sin hals men hade även match idag så jag fick köra själv. Gick hur bra som helst och var sådär extra stark. Varken hungrig eller tidspressad hade jag kunnat hålla på en bra längre stund. Avslutade med lite handstand och yoga handstand - det är märkligt att det går så bra helt plötsligt.

Har sedan gjort en av de bästa saker jag vet, det som får mig att spinna som en katt. Att åka till skogen och med syrran. Starten var väl lite halvkass kanske då hon lyckades kliva i något getingbo eller om det var Sigge som retade upp den men de hann sticka syrran fyra ggr. Har aldrig sett henne studsa över ett dike likt hon gjorde det idag. Gjorde tydligen extra ont med, jäkla getingar och getingår alltså. Vi hittade en hel del svamp som jsg tack och lov kunde använda i den paj jag planerat för kvällen.

Att gå i skogen ger mig så mycket energi. det är ett av mina sätt att varva ner tankarna, likt ett lugnt gympass.
Jag minns förra året och den tuffa start min släkt hade med dödsfall. Det var mycket på jobbet och massor av tankar som snurrade, det som hjälpte/räddade mig var timmar i skogen varje helg. Det är så helande.
Många klagar/anklagar mig för att tuffa på för fort, kanske gå för helhjärtat in i saker och projekt och att jag "borde ta det lugnt". Det de inte ser är alla dessa stunder jag har, min egentid som ger mig möjlighet att återhämta mig. Det som jag prioriterar och gör att jag mår bra.
Ingen kan köra på i 150% om det inte är för en kort tid. Något folk i min omgivning erfarit genom just egen erfarenhet. Att aldrig säga nej är inte att vara snäll och det är ingen som tackar dig när du brakar in i väggen. Inte heller hjälper dig upp när de först hetsat dig till att ställa upp på saker du egentligen inte vill men gör för någon annans skull.

Simon var sugen på kräftor, jag tycker ju också att det är gott men mycket jobb för mödan. Slängde iallafall ihop en paj till gjord på min botten av mandelmjöl. Kantarell och salladslök i, blev löjligt god och kalori-vänlig.
Min lilla hubby verkar ha fått den där hals-skiten jag smådragits med så han kom hem från match med frossa. Fick ligga nerbäddad medan jag kirrade middag så det blir en lugn OS-kväll för oss. Imorgon väntar kalas och husvisningar. Jippie

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen