TGIF

Jag visste inte hur jag skulle reagera, bara att jag tyckte att det var förbannat skönt med fredagar i slutet av studietiden. Vi lade ju upp vårt plugg med 9-16 dagar på vardagarna när vi skrev uppsatsen, sen kunde vi ta helg med gott samvete, jag och min bästa uppsatskompanjon.
Nu jobbar jag, och tycker att det är förbannat skönt med fredag, inte för att det är jobbigt att jobba utan mest för att det är skönt att vara ledig sen och göra vad man vill.

Ihelgen väntar ju renovering av garderob och det ska bli himla kul faktiskt, man känner sig så bra när man lyckats skapa själv.
Eftersom att jag är lite skadad och känner mig lite halv om jag inte bloggar, gör kostschema eller numera hjälper Lifesum under tiden jag "vilar" framför tv:n så körde vi gång projektet redan igår. Jag kunde inte göra något av ovanstående efter HITen nämligen.
Praktiskt också då våra kläder ligger i högar i vardagsrummet just nu.





Läste en rolig grej i UNT häromdagen. Tidsoptimister har man ju hört om, jag är själv en. Däremot skrev tjejen om tidspesimister - de personer som är ute i så god tid att de är helt slut när jobbmötet väl drar igång exempelvis, förmodligen för att de suttit redo minst 30 minuter innan avsatt tid. Misstänker att de flesta har en sån på sin arbetsplats?

Kommentarer :

#1: Jennieh

I´m THAT person, haha! ;)
...fast det e lite överdrivet att säga att jag skulle vara helt slut när mötet redan börjar! Däremot kanske 30 min tidigare än alla andra :P

Svar: Haha okej. Vi behöver nog sånna med, själv hatar jag att sitta och vänta men vill gärna inte komma försent heller så folk måste vänta på mig. Antar att lagom passar bra :)
Frida Harju

skriven

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen