vardagslyx

Nej nu orkar jag inte fixa mer. har hållit på hela kvällen.
måste få säga det - faaaaasiken så skönt det är att vara ledig. Ledig på det viset att man inte gör något särskilt.
fast oftast så är ju mina lediga dagar ändå fyllda med träning. mina måsten.
Är så less på måsten samtidigt som det är dom som driver mig. efter högskoleprovet så kände jag liksom "men shit vad ska jag nu göra på kvällarna om jag inte ska plugga inför provet" nu låter det som om det var något jag höll på med i månader. så var inte fallet fast det känns som det för mig. jag tar in vanor så himla fort. har jag gjort något i nån vecka så känns det som om det är något jag gjort mycket längre tid. som om det är så det ska vara.
Nu behöver jag inte deklarera eller söka in på studera heller. det blir liksom tomt. Just nu går jag och har ångest över en postcertifieringskurs som vi måste göra via jobbet. har gjort skiten tre gånger och alla underkända. det är dock inte jag som är sämst utan bara Camilla, vår postansvarige, som klarat den. Men jag känner mig stressad. kan inte slappna av när jag är ledig utan måste göra den. Men nu ska jag skita i den.
och så har vi träningsmåstena.
Det skulle vara så himla soft att en dag när man bestämt sig för att träna, men sen kommer hem vid 18 snåret och känner att "fan så skönt att sjunka ner i soffan bara resten av kvällen" bara göra det istället för att åka iväg. Men har man mål med sig själv och sin kropp, och även är skadad som jag är så är det inte så lätt. Men det är ju som sagt det som driver mig. jag kommer aldrig att bli en soffpotatis.
Har hunnit uträtta en hel del idag fast jag ändå chillat. Sånna som mig som jobbar när det är finväder och sen är ledig som idag när det regnar får fuska i solarium. det lustiga var att när jag klev ut från solariet så sprack solen upp. lagom till min joggingtur.
har även städat gymmet och gymmat. och suttit med den förbaskade postkursen då.
Igår lyxade jag till det och lagade kycklingfilé med hemmagjorda klyftpotatisar och fetaostcremé. Idag var jag lite mer fantasilös och det fick bli pasta, bacon och mögelost.
annat lyx som jag unnar mig är frukt. dagens fruktstund bestod utav ananas och jordgubbar:
På söndag åker jag upp till kära ramundberget och jag kan knappt bärga mig. fyfasen så kul jag ska ha. och som jag har saknat allihopa.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen