ups and downs, bokstavligen talat

Den här veckan har verkligen varit upp och ner. Det är egentligen livet på ett start up, ena sekunden vill man slita sitt hår i frustration, andra sekunden är man fylld av tårar, en tredje sekund bubblar man av glädje. Att vara med om detta och desutom vara tjej är inte lätt. 
Det är många gånger jag vill jämföra min kära arbetsplats med när jag säsongade upp i Ramundberget. Det mesta blir lätt lika, människorna är av en viss sort, lite vuxenbäbisar, har på ett eller annat sätt samma intresse, det är en hel del afterworks och andra events mer för vissa än för andra, vi är så mycket tid tillsammans, ena sekunden gäller det ena, stundvis är man stressad. Tack och lov är det inte massa ormgropar och folk delar på samma partners som "up there". Jag trivs så bra och är löjligt förtjust i mina kollegor. När någon slutar gör det ont.
 
Lite extra ont denna gång då en av dem som kommer att lämna företaget är min vapendragare Lovisa. Jag har hört tankar om det förr men aldrig trott att det skulle ske. Beslutet kom som en käftsmäll rent ut sagt. Ville inte tro att det var sant. Kunde inte tro att det var sant. grät lite ihop och försökte jobba vidare någorlunda, det gick inge bra alls. tisdagen var den värsta dagen på länge. Lovisa är den idéspruta och glädjespridare som jag ser så mycket upp till. Ibland har jag frågat mig själv varför hon krigat så hårt för att få in mig på företaget, just mig. Hon har diskuterat, argumenterat och gråtit för mig. vi har gråtit ihop. hon är så himla bra.
Att hon sedan är en av nyckelpersonerna som byggt upp produkten, skapat kontent. ja jag hoppas att hon förstår hur bra hon är.
Det är en förlust för oss då hon besitter så sjukt stor kunskap kring appen också, som tur är har vi henne kvar ett tag. Sedan finns givetvis möjlighet att få in en likvärdig ersättare om det om än kommer att vara lite svårt i mina ögon.
 
 
 
Veckan har annars varit givande och jag är så sjukt motiverad kring jobbet just nu, det är mycket att göra men kul. Nästa vecka ska vi exempelvis hålla i ett Webinar - något jag aldrig gjort förut. Vi står och pratar/föreläser inför en kamera som visar oss för flera företag och anställda runt om i europa. Coolt värre och roligt ska det bli. känner mig än inte så nervös då det ska handla om något jag vet - Lifesum och hälsa.
 
Idag klippte jag mig äntligen, första gången på för länge. Så nice att hinna surra med Ida med. min bästaste frisör.
 
 
 
Veckan har innehållet lunch run som vanligt, i trappor denna gång. Annars fortsatt nötning av coreträning i form av handstand.
 
 
 
Imorgon är det fredag och eftermiddagen utlovar spännande grejer, överraskning för Simon som fyller år. Iii längtar redan nu

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen