Semesterglidaren

Ytterligare en vecka har strax passerat fylld av härliga aktiviteter. Alltså sorry, det är som att även bloggen har semester, har egentligen inget bra försvar. Bara att varje dag varit fyll till max med massor av roliga grejer - de jag räknar till semesterperfektion!

I tisdags åkte vi äntligen och hälsade på Jill, familjen kaos på Ingarö som håller på att bygga hus. Jill som är min favvis på jobbet. En person som visat sig ha mycket lika bagage plus förstår mig helt och hållet. Känns som att vi känt varandra så länge. Solen sken, vi åkte till stranden, badade i 16-gradigt vatten, kikade in huset.

Sen fick vi även åka båt ut till Dalarö och äta middag, så så mysigt.

På onsdagen tog vi bil och packning och begav oss ut mot skutskär och Rullsand. En sväng per sommar är ett måste för mig. Tyvärr så blåser det ju mycket där ute och världens moln kom in över oss, ett ynka på hela blå himlen, så alla på stranden låg påklädda i en timme för att inte frysa ihjäl, vi virade in oss i handduk och strandfiltar. Så underbart skönt sen när väl solen tittade fram igen, eller när vi åkte hem till brorsan och fick bada i 28-gradig pool.

Jag har även varit ute i skogen för lite bärplock, äntligen alltså. Det bara kliar i mina fingrar och jag mår fan psykiskt dåligt av att se alla bär som är där i skogen utan att någon plockar dem. Eller när man går förbi en dunge och inte har tid eller något att plocka i

Jag plockade alltså blåbär, smultron, körsbär och hallon. Hittade även på några torra kantareller. Förstår mig inte på folk som bor i skogen men inte plockar. Det är som att de bor för nära, har det för tillgängligt, att de inte fattar hur bra de har det.
Som tur är har jag svärmor här ute som vi besöker och sover hos titt som tätt så då kan jag passa på att smita ut.

Då får man även motion samtidigt, sån där vardagsmotion som är himla händig alltså. Fortsätter att snitta på hälsosamma > 15000 steg per dag nu på semestern. Ni har väl hört att det är viktigt att gå långt över 10 000 steg varje dag plus att röra på sig flera gånger under dagen, inte en sväng bara, för att leva ett så långt och friskt liv som möjligt?
Apropå det så har jag såklart laddat ner Pokemon appen för att se vad det är för något. Lite för barnsligt för min smak på ett sätt, samtidigt väcker det helt klart spelarfridan i mig. Jag har helt enkelt startat appen när jag iallafall tar en promenad på typ morgonen, inte aktivt gått ut en sväng just för att gå på pokemon jakt. För mig är det här alltså inte supernödvändigt, jag rör på mig så mycket redan. Men för en riktig gamer så är det ju skitbra verkligen, de som bara sitter stilla och spelar vanligtvis. Alltså verkligen grattis till företaget som släppt det här, vilken revolution, så himla smart och bra. Det ska bli spännande att se vilka dörrar det här öppnar.

På torsdagen väntade morgonprommis i solen och sen frulle i den också, det bästa med landet helt klart, att få äta ute på marken, inte en balkong. Vi skramlade ihop lite redskap, bland annat våra cettlebells och körde HIT på Saras baksida. Så jäkla nice. Vi har pallrat oss till gymmet nästan varje morgon men på sommaren så blir inte passen av sån kvalitet, det blir mest underhållsträning, vilket är skönt i uförsej. Men så tillfredsställande att få köra ute i naturen.

På dagen hängde vi upp hos Simons mormor och morfar och deras pool. Och sen väntade 18-års kalas hos kusin.

Gårdagen innehöll både promenader, tillbaka till Uppsala för gympass och sen lite parkhäng med syrran och Louise där tennisplan finns och man får spela gratis. Vi var ju tvugna att prova. Sen var det bara att packa för nu ska vi gill Gotland.

Uppstigning vid 4.45 idag för att åka mot färjan. Nu har vi intagit frulle och ska nu mysa lite i solen på däck. Den här veckan kommer att bli awesome.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen