vårdande viktoria

Vaknade när det var ljust idag, mycket märklig känsla. Har inte gjort det på väldigt länge. Ska jobba på Tusen idag, vår kära toppstuga. Då får man åka skidor och lift till jobbet, jippie. Har inte stått på ett par slalomskidor på säkert två veckor, hu, hur gör man?
Efter det blir det lite träning sen jobb på Brännet. Nån stand up-kväll nu igen. Trevligt att få jobba service.
Gjorde ett test på internet om vad jag ska utbilda mig till. Det stämde sjukt bra in på hur jag känner just nu inför utbildningar. För en gångs skulle vet jag vad jag vill här i livet. Synd att ett år är så förbannat kort. man ska ju hinna göra så himla mycket. Utbildningen får helt enkelt ligga och vänta ett tag, men då kanske jag hinner känna mig ännu säkrare och hinner tjäna ihop lite pengar så att man slipper leva som en kyrkråtta.

Du Blev Vårdande Viktoria:
Det ligger helt rätt i tiden nu att utbilda sig inom hälsa, friskvård, sportmedicin, naprapati, kiropraktik och så vidare. Samhället blir allt mer stressat och sjukskrivningarna är många. För dig som vill arbeta proaktivt med hälsa och vård finns områden att täcka upp. Läkarkåren behöver utökas och allt fler väljer utbildning utomlands som ett alternativ till sina läkar- och friskvårdstudier.

Nu blir det frukost på fjällgården, ha en bra dag!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen