Dietvecka 2 avklarad och sånt som peppar mig

Söndag, ligger i soffan och halvkikar på en film simon satt på, den är inte så himla bra, då kan man blogga. 
Har precis avnjutit det här:


Veckans frimål blev ikväll och jag passar på att bland annat äta Tasty health (susannas) proteinglass som är så himla smaskig, bästa proteinglassen jag ätit. Något bra på diet är att man inte pallar äta så mycket, fast glassen bara var 75 g styck så orkade jag inte äta hela dem, får vänta i frysen till nästa gång. Även RAWbaren fick hjälp av Simon. Nutraminos favvobar åkte dock i hela den. På diet smakar allt fantastiskt också. Baren var till och med godare än jag minns. 

Innan dess åt vi min supergoda Mangochutneykycklingpaj , recept finns på bloggen. Vi gjorde dock en glutenfri botten med mjölmix istället för quinoamjöl. Varje bit under 500 kcal så passar både på diet eller inte för de flesta.

Mums mums

Även den här veckan har gått bra, har på två veckor tappat totalt 1,6 kg. Orken finns kvar, ökar i några övningar per vecka. Hungern är du och så, vissa dagar är hemska, andra går strålande. Som idag har jag typ inte hunnit vara hungrig, det blir nästan att man dubbelkollar vad man ätit, hur kan man inte vara hungrig liksom.
Det värsta just nu med diet är att jag drömmer så mycket, varje natt är orolig. Och värre kommer det att bli.

Jag har hamnat i en sving där jag längtar till jobbet, vill bara jobba, jobba, jobba. Det är såklart positivt att inte ha söndagsångest, veckorna går fort också.

Idag följde jag med syrran ut med den här busen, en riktig långpromenad blev det.



Har även hunnit med ett pass på parsapower, det gym jag ska tävla för. Körde ben som givit mig träningsvärk i varenda del i benen idag.


Och så har jag hunnit träffa och pratat en massa med kompisar då vi varit på inflyttningsfest. Fyllt upp batterier och hjärtat med gott.

Något annat som värmer mitt hjärta är när jag får läsa meningar från utvärdering av kostscheman jag satt ihop, här tre olika personer, jag blir så glad av att kunna hjälpa till:

"Jag är mycket piggare och gladare. Jag och XX har t o m under helgen varit uppe innan 8 på morgonen. Somnar innan 00 och är pigg hela dagen. Så himla skönt! Idag vaknade vi självmant kl 5:30, istället för kl 8. Utvilade och klara.  Nu till exempel sitter vi redan i bilen påväg hem till huset när vi hade som mål att åka senast kl 10."

"Jag har börjat få mer begrepp om maten i övrigt och känner mig faktiskt mycket piggare och gladare om dagarna. Jag har även börjat preppa matlådor som ligger i frys och kyl då jag inte hinner laga varje dag . Träningen går framåt jag orkar mer och mer och känner faktiskt att jag vill ställa klockan nu för att gå en runda med hunden innan frukost."

"Först & främst är ju dina recept helt underbara! Tusen tack för dem! "

Alltså halelulja! Så glad och peppad jag blir av det här. Hejja er!
Nu lite farmen innan sängen väntar.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen