Magknip deluxe

För mycket av det goda är inte bra, allra helst inte i kombination med ont.
Vet inte om min kropp fick en fiber overload igår, en dietmage blir ganska känslig även om jag denna gång har möjligheten att öva upp den med en stor variation på livsmedel. Provade en ny blandning av bland annat hirs, quinoa och bovete till lunch igår. Det och att det var precis då jag var som mest stressad gjorde att min mage slog bakåt. Blev sämre ju längre dagen gick. På väg hemåt som värst. Många andra kanske helt enkelt skulle åka raka vägen hemåt, trots diet. Jag är en sån som inte känner efter för mycket, snarare åt andra hållet. Jag tänkte att det skulle ge med sig under passets gång. Det gjorde inte det, snarare tvärtom. Helt klart ett av de värsta pass jag genomfört. Att ha världens magknip men fokusera på annat är en konst. Det positiva var iallafall att mitt i övningen i setet så flyttades smärtan till att jag fokuserade på övningen. Tyvärr vilar man mest när man är på gymmet.
Jag har hög arbetsmoral, så även gällande diet och träningsschema. Varför allt funkar för mig. Folk frågar ofta "hur motiverar du dig".
Ibland är jag dock rädd att det kan stjälpa men det är såklart skillnad på hur jag tänker vanligtvis och på diet. Kanske känner efter lite mindre på diet. Annars skulle det inte bli många pass om man skulle åka hem när man är;
- är trött och slut 
- är snorig
- har ont i huvudet 
- har ont i magen

Osv. Osv. Något jag tror att många som ska tävla gör och sedan står frågandes när de inte är scenklara.

Apropå scenklar så drömde jag inatt, igen. Något som är återkommande på diet. Förmodligen för att i det undermedvetna förbereda sig och bearbeta. Drömde att jag inte var påklädd när jag skulle upp på scenen, jag var inte ens på plats. Blev så arg på mig själv men så himla glad över att vakna upp. Vaknade förresten innan klockan idag. Min kropp är inte van med 8 g sömn.
Lade mig runt 21.30 igår.


Idag känner jag mig dock som superman, än så länge. Vi får se hur det fortlöper. Nu frukost ensam på jobbet. Älskar dessa tidiga morgnar innan det blir liv på kontoret.



Kommentarer :

#1: My

I natt drömde jag att de i sista sekund ändrade reglerna för bodyfitness och jag man var tvungen att kunna gå ner i spagat. Det var mycket frustrerande. Kram på dig!

Svar: Haha du, mardrömmarna har bara börjat kan jag tala om för dig ;) baksidan med diet. Alla dessa drömmar om att man äter godis, inte kan posera, missar tävling osv.
Frida Harju

skriven

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen