En ganska dålig vecka

Så skönt att det idag är dax för en ny, så känner jag för förra veckan. Började ju måndagen med världens magknip och tidig sänggång.
Flera saker och beslut på jobbet har tagits som slitit mig lite fram och tillbaka. Har varit sjukt frustrerad flera dagar när jag kommit hem.
Och så roddgrejen i onsdags som egentligen inte betydde svinmycket i efterhand men påverkade hela min onsdagskväll.
Även om jag fokuserat på positivitet känns det sådär.
Påfyllnadsdag/Fridag väntade på lördagen men det var inte superkul då fridan stött på sin första platå. Ingen förändring varken i vikt eller mått den här veckan. 
Det blev sån besvikelse då det är mitt sätt att få kvitto på hårt slit och mitt sätt att visa Coach att jag sköter mig. Självklart så har ju grejer hänt ändå även om man inte kan mäta det med de saker jag valt. 
Och så sker sånna här titt som tätt vid viktnedgång - platåer. Det gör inget men är frustrerande. Allra helst när man tycker att man kämpat extra mycket en vecka.


Förra veckan provade jag flera saker jag inte brukar. Som roddtävling, vara med på rundpingis på jobbet (ja vi har ett pingisbord) och i fredags joinade jag lunchyoga. Har gjort det någon gång förut och fick igen konstaterat att det är lite för slow för mig. Jag blir rastlös och börjar tänka "hur lång tid är det kvar" när jag känner så under "träning" så vet jag att det inte är något för mig, för jag älskar rörelse. Sen är det även så att jag gymmar så mycket att min tid på gymmet är min meditation. Jag kör alltid utan musik och är jag där själv bearbetas hundratals tankar. 

I lördags väntade iallafall fylla på dag. Jag hade lagat banangranola som avnjöts med yoghurt och frukt. Så himla gott och godare än godis helt klart. Vi hade även köpt bröd så att jag fick äta min första ost/gurkmacka på 6 veckor. Mums för den frukosten som gjorde susen på träningspasset sen.


Hann även med att klippa mig och köpa en air fryer som jag velat ha såså länge.




Vi provade att göra Sötpotatispommes direkt med lökringar också. Hamburgare med surdegsbröd till det. Och min kvarghamburgerdressing. Blev så så mätt.


Sen har vi firat syrran, både igår och i lördags. Först ferre med massa skönt folk och sällskapsspel. Älskar sällskapsspel. Och igår kalas med släkten. Är alldeles varm i själen och hittade dom hår vårtecknen på väg hem från gymmet igår.


Nu är jag redo för en toppenvecka och på väg till jobbet. Något senare än vanligt för jag har morgontränat. Döden först men skönt sen. Skype möte ikväll väntar och sen fika med Kajsis, då får man lov att träna vid 5.20....

Kommentarer :

#1: Jill

80/20 🙃

Svar: 😘
Frida Harju

skriven

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen