Tillbaka i verkligheten

Vaknade upp innan klockan imorse, för första gången någonsin kan jag nog säga att jag drar fördel av att ställa om klockan. Igår var jag pigg hela dagen trots att det var måndag liksom. Var inte ens trött på kvällen heller. Men visst, det är nice att det börjat ljusna nu när man cyklar till tåget men det kommer ju inte att vara länge, så jag tycker nog att det är värre att det blir mörkt så tidigt. Men så är det, har redan börjat knapra D-vitamin i hopp om att inte bli lika deppig som förra året.

Avslutet på helgen var helt magiskt iallafall. Vi fick vara med och göra knäckebröd i bageriet. Surdegsknäcke som är så sinnessjukt gott.


Det var ett högt tempo dom håller i bakning och gräddning och det blev himla varmt där inne ett tag, skönt tyckte jag som är fryslort. Men efter själva bakningen satt det fint med bastubad i den här fina solnedgången.


Dom hade en sån där bastu på hjul, himla händig grej. 

Som sista avslut så bakade vi surdegspizza i stenugnen till middag. På den hade vi bland annat höstkantareller, älgfärs och Västerbottenost, alltså himmelskt gott. Hela helgen har vi ätit gott. 




En sak som var helt fantastisk var iallafall att få sova i sin säng igen igår kväll. Tror jag loggade den bästa natten på hela tiden jag haft Sleep tracker:




Det är sällan jag hinner komma ner i mer än 2 djupsömnar, något säger mig att det bör vara 3 minst, det är vad jag minns från skolan iallafall. Men för att ha något att jämföra med kan vi kika på lördagsnatt där jag sover borta, har ätit för mycket mat och sover länge, trots det så är kvalitén sämre och jag kommer in i färre djupsömnar. 




Det är faktiskt sjukt spännande och speglar hur jag mår när jag vaknar upp.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen