För mycket av det goda

Lördag igen och det är lika underbart som vanligt. Försöker njuta sista minutrarna innan vi ska åka iväg för ikväll vankas mys och mat hemma hos mamma sedan kalas hos kusin imorgon. På ett sätt är det riktigt drygt att fara och flänga hela helgerna, dom är så värdefulla att få vila när veckorna är fullsmetade.
Det tar sån tid att komma ner i varv har jag märkt, sitter och rycker på tåget hem från jobbet och kan inte slappna av riktigt på hela kvällen på fredagarna, mest efter halva lördagen. 
Ändå har vi skapat en rutin typ, eller sker de flesta fredagar iallafall, att först köra eftermiddags fys på gymmet, sedan äta god (men hälsosam) mat och sedan göra något mer hälsosamt kvällsfika, ändå roligare än det vanliga kvällsfikat. Genom gymmet kan jag slappna av lite mer iallafall, skaka av mig veckan, komma ner i varv. Ökade i flera övningar i går på armpasset, helt underbart roligt. Som kvällsmys provade vi att göra Tasty Health' s kladdiga chokladproteinkaka, en kaka innehållandes kikärter bland annat. Smakar givetvis inte det men ger god krämighet. slängde ihop "snabb" vaniljglass på sockerfri vaniljkvarg och vispad äggvita. riktigt smaskigt och mättande.
 
 
Tidigare under dagen hade jag knåpat ihop RAWbollar till dom på jobbet att smaska på under sprint review, genomgång vi har varannan fredag. Det är kul att göra alternativa godsaker som även uppskattas, recept på dom har ni HÄR.
 
 
Apropå RAW så har jag sån tur att jag jobbar i samma byggnad/kontor som en av delägarna till GottByMalin! ett företag som blivit riktigt stort och sysslar med just RAWefterätter och bakverk. alla är helt fantastikt vackra skapelser och smakar så himla gott. alldeles strax ska vi hugga in på dom här som vi fick smakprov på, har ännu inte släppts i butik. Det är två olika cheesecake med saffransmak och en med pepparkakssmak tror jag. samt rawboll med pepparkakssmak. Är så himla glad över att jag fått det här, vet inte varför jag förtjänar det. Besök gärna hemsidan och prova framförallt dessa bakverk om ni råkar på dem, är så otroligt välgjorda och goda.
 
 
Idag blev det lite matlådefix innan lördagsfrulle. Så himmelskt gott som vanligt. hur kan leverpastej och yoghurt smaka så bra?
 
 
Vi köpte bröd i butik för ovanlighetens skulle igår. Alltså jisses vad mycket det finns att välja på, förstår att det är en djungel för den oinsatte, vad är gott/bra och inte. Slutade med att vi provade det här, jag är supernöjd.
 
 
Är både proteinrikt och glutenfritt. Toppen med skivat ägg på.

Hela den här veckan har jag känt mig uttömd på energi, samtidigt har jag varit extrastark i vissa övningar på gymmet och ökat i vikter. Kan inte sätta fingret på det, mer än att det blivit för mycket utav det goda. Simon känner sig också sliten i kroppen, vi har konstant träningsvärk i kroppen vilket är ett kvitto på de tunga pass vi faktiskt kör. Min lösning blir att köra en gym-fri vecka nästa vecka, det finns ju så mycket annat roligt att träna.
Jag har inte vilat länge och sammanhängande från styrketräning efter min tävling just av anledningen att det är så vansinnigt kul och att man vill utvecklas. Samtidigt behöver kroppen vila för att bli stark. Det ska bli så spännande att se hur allt blir efter denna vecka.
Det är riktigt passande också då nytt schema från Amanda väntar med fokus på att öka i styrka.

Idag blev det dock PB i viktade chins, ökade på och klarade ettor på 10 kg. Himlans kul tycker jag.

 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen