Hallrust

Redan tisdag morgon, är på väg till jobbet och nu är det bannemej kolsvart utanför.
Minns när jag i slutet av sommaren började få ångest för att det blev mörkare, ha, det sa bara swosh så var det dyngmörkt. 

Helgen var verkligen super och så himla skönt att kunna slappna av helt.
Filmen var helt fantastisk, hela biosalongen skrattade högt. Jag läxade till det med en proteinbar och ett par nya proteinchips, chipsen var ingen hit får jag lov att säga, då är dom från märket proteinbites så mycket godare, mer som varma chips i konsistensen.


På lördagen väntade mysfrulle med nybeställt bröd, sen gym på kära Actic. Brände av värsta benpasset som ger mig träningsvärk från h*lvetet. Ni vet när man har så ont att det är jobbigt att sitta på hårda stolar.
Mot eftermiddagen åkte vi hem till Simons mamma för att laga lite god mat och umgås, var nämligen 10 år sedan Stefan, Simons pappa, klämdes ihjäl och lämnade familjen hastigt.
Vi gjorde supergod feta/soltorkadtomat/basilikafylld kycklingfilé, sötpotatis- och rödbetsfries, morotstzatziki och aioli. Mums mums mums. Tänk att hemmalagad riktig mat kan bli så gott. Den där familjen, likt många andra, har hamnat i lomander-bea-träsket och en bytta åkte såklart fram fast vi gjort såser. Fy tusan så äckligt det var i jämförelse. 

I söndags stod matlagning på schemat som vanligt. Gjorde bland annat den här supergoda, vegetariska pajen på Blomkålsbotten. Lite mer likt en frittata men himmelskt gott. Perfa efter träning.


Paj på Blomkålsbotten. Fylld med soltorkad tomat, keso, spenat, fetaost 3%, potatis bland annat.

Blev även promenad i finvädret, gym och annat småpill, en typisk söndag med andra ord.
Och så fick vi hallen klar. Det blev så så bra.
Vi har målat om lister, hylla och skoställ från mörk brun till vitt istället. Satt vit/créme färgad tapet istället för målad vit med blått inslag.
Vi har bytt ut den turkosa målade fonden till en superfin blommig tapet som jag tamejtusan är lite kär i.


Före




Efter


Före


Efter. Vi har alltså också bytt plats på vart hatthylla sitter, vi tyckte att vi kunde fånga den fina väggen mat möts av bättre så.

Nu är det bara lite småfix kvar som att köpa eller bygga sittpall, fixa ny lampa i taket. Men så skönt att vara i princip klar. Att ha massa saker stå huller om buller i 56 kvadrat är ingen hit.

Igår blev det gym istället för HIT (spar det till slutet av veckan). Så skönt att kunna träna med energi och utan stress. Jag känner mig redan så mycket starkare. Hade jag inte haft sån träningsvärk i bröstet redan (hur kan man få det av chins/dips igår?) så hade jag nog ökat i alla övningar. Är beroende av flås ni vet, så lade till 4 min AMRAP efter passet - 4 knäböj/mountainclimbers/kamelen/burpees.





Hur man ser ut efteråt. Trött är bara förnamnet. Jag gjorde 9,5 varv, hur många klarar du?

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen