Diet uppdatering 4

Home at mammis place. Det är ju morsdag i idag plus att jag kände att jag behövde åka hem och samla mig. Hela den här helgen har jag haft världens noja över min form. Känt att "hur fan ska jag hinna på sex veckor". Det är det som är kvar nu.
Det är klassiska dietspöken som jag inte riktigt drabbats av ännu, nu slog de till som en riktig magspark. 
Jag vet att man blir blind men ibland måste man få vara lite ledsen och få tröst. Och även om det inte spelar så stor roll vad mina nära säger gällande formen (de har inte den kunskapen) så är det skönt att bara få kärlek och tänka på annat.
Det jag gjort för att sansa mig idag är att dels kolla på bilder på andra som tävlar - både elit och nybörjare. Helt ärligt så Är ingen av dem så tajt på alla bilder som självdömande Frida tycka minnas. Flera av dem har fylliga lår och kommer bra i placering i deras klass ändå.
Det är det hårt drivande i mig som talar, den kraft jag brukar ta hjälp av och som jag själv ibland förvånas över är så stark. Det är den rösten som byggt upp en bild av "hur det bör se ut" eller "hur de andra ser ut". 
Jag har även kollat igenom bilder på mig själv och sett framstegen och utvecklingen bara på en månad. Givetvis har jag hållit dieten och tränat på så hårt jag kan, följt planen så att säga. Idag körde jag även poseringsträning med Jossan lättklädda inne på gymet och trots att man inte känner sig helt i fas så vet jag att jag är det och körde på. Att gå lättklädd inne på ett gym (folktomt såklart, det var stängt) så faller helt andra ljus och man ser nog rätt hyfsad ut ändå.
Var lika när jag poseringstränade på Friskis.
Vill bara stanna tiden nu, jag mår så bra i min diet, är inte supertrött de flesta dagarna, har styrka kvar i gymet, mår bra i magen, har den form och vikt jag vill ha (såhär mycket väger vanliga Frida) jag trivs på jobbet, hemma i vår lägenhet och det är så sjukt fint ute, förutom att det är svinkallt då. 
6 veckor kvar till tävling som kommer att gå så fort. 
5 veckor kvar till semester.
Fick reda på att min bikini är klar med, iiii så spännande. Nu ska bara blinget på som jag har beställt. 
Två veckor tills brorsan tar studenten, lilla lilla Zrille.
Idag har jag förutom att gå promenad, poseringstränat, tränat också varit hos mormor och ätit lunch. Det var som vanligt tråkigt att säga nej till hennes goda soppa och brödet de rostade som doftade ljuvligt. Men jag har målet i sikte.
Igår lagade mammi supergod middag också med helstekt fläskfilé och mögelostsås, jag fick nöja mig med min walden farms.



Igår när jag kom till Friskis hade världens bästa Maria ställt en blomma till mig där som tack för det godis jag bakat, sånt värmer i hjärtat.


Vi hann även in en sväng på gymgrossisten som hade 2-års jubileum. Jag fick en goodiebag och simon kunde smaka på alla "nyttiga" kakor som bakats.




Veckans cravings: helt klart knäckebröd med bredbar leverpastej och gurka, fy så fint. Något jag kommer att äta på buffén dagen efter tävling.

Och så var det dax för månads update Igen:

3/5 - 15
 
vikt: 50.9 kg
höfter/mage: 69,5 cm
rumpa/stuss: 89,5 cm (med trosor på)
under byst: 72 cm
lår, övre: 51 cm
lår, nedre: 41 cm
vader: 35 cm
biceps: 26cm
axel: 36 cm
byst: 78 cm

31/5 - 15
 
vikt: 49,5 kg
höfter/mage: 69,5 cm
rumpa/stuss: 88 cm (med trosor på)
under byst: 71 cm
lår, övre: 50 cm
lår, nedre: 40 cm
vader: 34.5 cm
biceps: 26 cm
axel: 36 cm
byst: 76 cm






Kommentarer :

#1: Anonym

att du känner dig bekväm när du väger under 50 kg är oroande. Du ligger väldigt lågt på den vikten.

Svar: Du vet inte hur lång jag är :) mr anonym. Men iallafall så räknas det till "normalviktig-spannet/BMI" plus att jag vanligtvis väger såhär mycket (senaste åren) tack för omtanken!
Frida Harju

skriven

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen