I väntan på transfer

Sitter just nu i hotellets lobby för att vänta in taxi shuttle till flygplats. Simon har lite blyinfattad luva men har ändå varit tapper och följt med mig på promenad åt sista hållet vi inte gått så mycket åt men som jag sprungit morgonjoggen mot och varit nyfiken på.


Det här torget innehåller nå statyer med "de sju hjältarna" tror jag att det var. Hela Budapest är fyllt av statyer och gamla byggnader.


På väg hem stannade vi till för att äta lunch och en sak är säker, de snålar inte på portioner i Budapest, tur att Simpan är med och kan hjälpa till att äta upp.


Idag gick det dock trögt för han inte är helt kry, typiskt honom att alltid tajma det med flygdag.
Liksom allt annat är även ölen billig här nere så igår blev det rätt mycket för grabbarna.
Jag var hemma och pausade/vilade någon timme efter alla aktiviteter igår innan jag mötte upp dem för käk medans de istället hängde nere på stan och drack öl. Vi åt iallafall på en irländsk pub och beställde in en riktigt höjdartallrik fylld med allt möjligt kött.


Satt som ett smäck efter lång promenad till gym - Culter Gold som ligger lite off (typ 5 km). Men fy bubblan så bra det var, precis som coach Jonathan sagt.
Riktig Vegas-känsla och även där seriöst tränande folk.


Där finns Hoist maskiner som helt enkelt är riktigt bra när det kommer till kontakt med musklerna. Det är som att man lyfter sin egna kroppsvikt också.







Blev ben och mage för mig. Riktigt fräscha omklädningsrum, bra AC, grymma maskiner. Sånt här önskas verkligen i Uppsala.

Efter det knatade vi till Saluhallarna för att kika in stället och äta lunch. Mycket folk vid stånden så vi valde en restaurang och vi åt grymt god gryta, ris och korv.
Helt ärligt så har jag ätit sjukt mycket ris under resan men det är så gott till grytorna här. 



Maten som vi delade på, gott och fräscht.

Efter det väntade Termalbad som jag tyvärr inte har kort från men det var riktigt nice att bada i 38-gradigt vatten medans det regnade på en. De sista dagarna har inte erbjudit fint väder utan temperaturer mer likt Sveriges sommar.
Efter det Pausade jag som sagt på hotellrummet. Det är fasen jobbigt att gå så mycket, vi har snittat 1,5 mil per dag. Och hungrig blir man också, hehe.
Tur att Fridan typ varje dag ätit mellis som det här nedan:


Questbar och ett äpple.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen