Gotland dag 1 och 2

Ääääntligen kom sommaren i och med att vi landade på Gotland. Eller aa svensk sommar då för alla de gånger vi ätit ute så har jag bannemej suttit med filt för att det är så kallt.
Vi flög hit igår och landade redan vid lunch. Känns därför som att vi hann med supermycket redan igår.
Det blåser rätt mycket här så man blir sjukt trött i huvudet av det men annars har vi haft strålande sol typ hela tiden.


Efter lunch, promenad och fix av gymkort på gym1, häng på balkongen, promenad nere vid vattnet och tidig middag följde vi med mammi på någon hokuspokus måncermoni hon ville på, helt klart något udda och kanske inget jag kommer att göra igen. Fördelen var att vi fick se en riktigt fin solnedgång.

Imorse var det tidig uppstigning för träning på Gym1, blev rygg plus cardio.






Snyggface, bjuder på det. Ett måste för mig att prova då jag hört om det av tränande folk som hänger på Gotland. Var verkligen supermysigt och mycket bra, användbara maskiner och andra vikter.
Eftersom att vi bor på vandrarhem får man äta sin egna frukost om man inte vill betala frukostbuffé, toppen för mig då jag saknat min frukostgröt senaste veckan. Toppade med jordgubbar idag.


Sen styrde vi kosan mot hyrbil och Fårö. För en gångs skull låg familjen ett steg före alla andra och vi kom på färjan fort, hann beställa crepes innan alla andra för vi var på besök på kutans bensin, supercoolt ställe på Fårö både rekommenderat av kära Karin (dietist jag känner) plus biluthyrarna. Tänk er en amerikansk nerlagd mack så är ni i hamn. Med galetter/crepes med både matiga, goda eller söta fyllningar. Gjorda på bovetemjöl så att de blev glutenfria (Wii happy Fridan) och riktigt mättande så att man står sig.






Jag tog en med skinka, potatis, ägg och chevre. Mums fillibabba.
Här frös vi inte under måltiden kan kag säga, snarare tvärtom.

Sen väntade Rauker. Vi åkte till dem som ligger på Långhammars.
Så himla fint och speciellt.




Vi for även förbi Sudersand som jag inte har nå kort ifrån men typ världens längsta strand med hur din sand som helst. Café/bar på stranden, volleyballplan.. Typ som brämmen/rullsand fast ändå lite bättre.
Efter det tog vi färjan tillbaka och svängde runt blå lagunen som det varit så mycket snack om - ett kalkbrott med turkost vatten.


Visst det var riktigt fint men blåste satan och fanns ingen riktig stans att ligga. Det var ungefär här vi började bli energilösa, trötta och få frossa. Haha no good combo om du heter Lundin/Harju. 
Vi styrde kosan tillbaka mot Visby och LEVA kungslador - ett ställe jag hört om från flera håll. Ett ställe en Kostvetare blir helt lyrisk över då det finns massor av gott ekologiskt käk. Riktiga smaker, lätta fräscha sallader, smakrika röror. Jag blev som i extas.








Man bara vill stödja det här. Vi åt grillbuffen där vilken var himmelskt god och bra. Bara lite kallt då vi dels hade frossa men även för att kyligare vindar kommit in till Visby.


Tallrik nr 1. Precis som jag vill ha det. Mycket god och bra mat så att man orkar röra på sig senare. Imorgon väntar cykelutflykt nämligen.


Nu är vi helt slut som artist. Jisses alltså, känns som att man har en stålmask för ansiktet för att solen tagit så bra.
Är glad över att hyrbilen hållit hela vägen, ett tips för någon som åker hit med flyg eller utan bil bara helt enkelt. Kostar 420 kr typ. Bensin en hel dag gick på 200 kr för oss.
En liten Skoda som gick enkelt förutom att den var utan styrservo så Fridan, som fick agera chaufför, har rattat livet ur mina stackars armar. Kommer bergis ha träningsvärk imorgon. Haha

Har haft en underbar dag idag. Nu väntar bok och sängmys, ja vi är ett trött gäng..

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen