Tjoho fredá

Äntligen fredag, igen. Veckorna går fort när man har mycket inplanerat, jag gillart.
Den här veckan har jag fått tillbaka styrka igen och min rygg gör inte allt för ont, kanske gör vilan sitt, ska dock bränna av ett ryggpass i eftermiddag. Det är nämligen så att jag den här fredagen slutar 13 och inte ska iväg till Stockholm efter, där var jag i onsdags. Första fredagen på flera veckor så det ska bli skönt med tidig helg måste jag erkänna. Bara att passa på då byte av jobb kan komma att innebära sena fredagar.
Passar även på att göra och äta mycket annat, nu är det snart bara en vecka kvar till dietstart. Igår beställdes lite kosttillskott av prime nutrition som är det märke vi i JF athletes har spons på. Ska komplettera med lite andra vitaminer och mineraler bara så är vi i hamn sen. Kommer att skriva om vad det är för grejer sen.
Imorgon ska vi njuta av frukostbuffé på Radisson blu, något jag velat göra länge, perfekt att passa på nu.
Vi hade även tänkt åka lite längd men får nog lägga ner dom tankarna.

Igår gjorde jag ett smarrigt kvällsmål att mumsa på framför Ninja warrior där killarna från Tierp ägde.
Mixade jordgubbar + lättkvarg och en liten touch av honung - simple it is. Toppad med lite hemmagjord müsli.


Dagens intressanta - bli kvick med beskt

Läser i senaste Womens' health att om man intar något beskt precis innan träning så kan det leda till att man pressar sig 4 % hårdare. Det här leder ju i sin tur att man blir lite bättre vad det än är man tränar. Dock är studien gjord på cyklister och deras sprintpass. Men iallafall så har det att göra med att vi förknippar beskt med fara och våra kroppar kopplar in fly-och-fäkta-responsen i kroppen. 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen