Freeeeda

Jag älskar att börja morgnarna med tidiga promenader. Igår blev det en med mamma eftersom hon sov över här men idag fick jag upptäcka nya vägar och platser på egen hand. Bara för att jag flyttat en kilometer rör jag mig helt plötsligt åt andra håll och stadsdelar. Det är det som är fantastiskt med att bo i en stad, den är större än en ort och man måste alltså inte knata samma gamla rundor dag ut och dag in om man inte vill.
Jag tycker mycket om att gå bland hus, gärna villor, och kika på hur folk har det, hur de dekorerar eller väljer att ha det i trädgården. Jag super in alla goda dofter som påminner mig om min barndom och uppväxt i två olika villor och trädgårdar. Fulla med blommor, bär och fruktträd.
Det är klokt att stiga upp tidigt fast man är ledig, man hinner göra så himla mycket mer då. Jag har börjat förberede lite inför imorgon då ett litet inflyttningshäng kommer att äga rum där vi bjuder på mat. Eftersom att jag tycker att det är fasligt kul att laga olika rätter, allra helst hälsosamma sådana, så har jag ju redan börjat med det såklart.
Körde dock en latvariant på fröknäcke den här gången, Risenta har kommit med en smart fröknäckemix som man endast tillsätter hett vatten och olja till och sedan brer ut på bakplåtspapper. superenkelt.
 
 
 
 
 egentligen anser jag ju att sånna där färdiga mixer som paulúns gröt osv. är att betala överdrivet mycket då det blir billigare att blanda ihop själv. med tanke på det är det märkligt att jag fortfarande inte köpt mig en nöt/mandelkvarn ännu utan använder mig av köptans nötmjöler. men iallafall så hade vi typ inte några frön/kärnor hemma som skulle i brödet så i det här fallet blev det billigare. 
 
Idag har jag meckat ihop blomlådshållarna också så nu hänger vår blomlåda så fint. Jag trotsar kylan och sitter ute på balkongen bland växter och kuddar.
 
 
 
Även om filten och tjocktröjan är på så är det lite mysigt och skönt. Är i full färd med att göra klart ett kostschema.
Är det så att någon är intresserad av det, kanske tryter fantasin över vad man ska laga till middag, vad man kan äta till mellis osv. Man har kanske en krånglande mage som man vill ha hjälp med att försöka få lugn genom rätt kost, vill du ha ett stabilare blodsocker, kanske vill du tappa i vikt men inte vet hur du ska bete dig. kontakta mig på mejl [email protected]
ett kostschema kostar ca 400 kr. 
 
 
 
Dagens intressanta/tips:
 

Jag och mammi köpte lavendel igår och planterade ute i kruka. så fort man nuddar/gnussar i bladen doftar det ljuvligt. men lavendel inte bara luktar gott, tydligen så håller det borta oönskade djur från garderoben. torka några blommor och förvara i garderoben om du har mal som gör fula hål i kläderna. Ett klassiskt husmodersknep I guess.
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen