Slappsöndá

Borta bra, men helt klart hemma bäst. Det var så skönt att glida ner i sin egen soffa igår kväll, vi kom hem rätt sent.
Under princip hela dagen hade jag varit i Häcklinge och kikat tävling i marklyft, bänkpress, chins, dips och Rolling thunder. det sista handlar om greppstyrka och man ska grabba tag i ett otympligt handtag och dra upp så mycket vikt som möjligt. Svenska rekordet ligger på 113 tror jag och männen på tävlingen var uppe i 95 kg, tycker jag är bra med tanke på att det är på amatörnivå. För Danne gick det finfint, han bänkade 150 kg och därmed dubbla sin kroppsvikt, det är riktigt starkt och bra. För att kunna mäta det med något så lyfte ju jag min egna kroppsvikt i två reps förra veckan och var otroligt stolt över det, de andra männen som var med i tävlingen lyfte inte i närheten av sin dubbla kroppsvikt kan jag säga..
 

tjejerna som tävlade var helt fantastiska de med, en som vägde max 15 kg mer än mig klarade marklyft på 180 kg, det är alltså 80 kg mer än mig, helt otroligt. Anna här nedan är mycket stark men har även hydda för det, hon lyfte 220 kg i mark. det är respekt det.
 

Danne fick personbästa även här på 200 kg.
 

På kvällen bjöd mamma på mat innan vi for hemåt.
Det har verkligen varit mysigt att vara på hemmaplanen och hade en fantastisk julafton med massor av mys, god mat och sällskapsspel.
 
Kusin Malin och Henkes tjej Lisa. tar man en selfie med telefonen så får man skylla sig själv :P
 
 Den årliga kusinbilden, svårt att få alla snygga på bilden.
 
 Eftersom att det var kallt i år så behövde inte tomten ha regnrock eller paraply. istället blev det hockeyhjälm och ansiktet såg lite smått stroke-aktigt ut.
 
Idag har vi pysslat en massa hemma som att frosta av frysen exempelvis. Har även hunnit med en sväng på Gränby och mellandagsrean och kom hem med mer än vi räknat med. Så himla skönt att vara ledig en vecka till så att det inte fínns, idag råder ingen söndagsångest.
 Gjorde supersmarriga Smoothien på kvarg, lite mjölk, massa frysta jordgubbar och banan. blev som glass eller min favorit finska efterrätt, minns ej namnet på den. mums. bra macros på den också.
 
toppade med lite kakaonibs, stillar helt klart sötsug.
Vi har även pyntat om vår gran så att den ska bli lite mer nyårspassande nu. Vi blir här på nyår med syrrans nya hund som är världens sötaste lilla bebis.
 
 

kommer att laga god mat och bara mysa in det nya året. Simon har beredskap också (jour på Forsmark) vilket innebär att han måste vara nykter och kunna ta sig till jobbet på 1 h, inga större utflykter för oss alltså.
 
 

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen