höstfeelings

Den är på intåg nu, hösten. Det är nog bland de sista dagarna man kan kila till gymet med shorts, i förmiddags var det verkligen gränsfall trots att solen sken.
Blommorna i lådan har bytts ut mot ljung.
 
 
jag vet att jag kanske är lite tidig men vi var på Bauhaus så då slog jag till. Plus att det bara kommer att susa till och sen är det snorkallt och regnigt och man har ingen lust att ta reda på lådan.
 
Ett annat tecken är att jag känt lukten av mogen frukt, ett typiskt hösttecken. I veckan ska jag göra kräm av alla äpplen i träden på tunabarnen. 
 
Vår renovering går framåt. hela förmiddagen igår gick till att handla in en massa material men sen gick det fort. Vi ska sätta upp hyllsystem osv. så det blir ingen bild nu. Men jäklar så trött man blir av att shoppa och måla. kolla in den här skönheten som jag tjatat mig till ett tag nu, äntligen gav han med sig, den där Simon:
 
 
Den kostade ju litegranna så det kan man förstå, men tänk, alldeles strax har vi belysning till frullen. Sån himla fin som man kan ha värmeljus ovanpå, går även avv skruva om så att man kan ha levande ljus. fatta fint till jul :)
 
Mot kvällningen åt vi pulled beef, en coleslaw på blomkål och fänkål och även glutenfritt foccacia. alltså fy tusan så gott det här brödet blir.
 
 
 
Måste ändå säga att pulled chicken på innerlår vinner i smak. det är ju så himla gott.
 
På fredagen slängde jag även ihop Susannas cinamon bun cheesecake och ja - som den cheesecaken smakade kanelbulle. Idag åts den som mellis när jag var ute och plockade svamp i skogen. Eller letade rättare sagt, hittade ynka 3 stycken.
 
 
Helt fantastiska näringsvärden - 219 kcal, 21,5 g protein, 11,9 g fett och 9,3 g kolhydrater. Energimängden är alltså som en banan fast mycket mer protein i.
 
Igår kväll intogs mer fett- och sockerfyllda alternativ vilket resulterade, som vanligt, i en ond mage och en natt där jag svettas som tusan. Idag har jag varit lite zoombielik också och gympasset går inte till historien som det bästa. Att man aldrig lär sig. straffade mig själv med att ta i och få jobba ännu mer med en bonusövning så förhoppningsvis har man lite träningsvärk i magen imorn. Jag antar att något stundar, det är i slutet av månaden och allt, men min godispåse som jag kompleterade till påsen med chips innehöll väldigt mycket choklad...
 
Vi såg "The fault in our stars" en otroligt bra film, lika bra som boken faktiskt. O ja, tårar utlovas.
Idag har jag strosat runt i skogen som sagt, medans Simpan fixat bil.
Vi provade även att laga Beer Can Chicken. Ni vet när man tar en hel kyckling och trär på en ölburk och kör ca 60 minuter i ugnen. Superenkelt och la bomba gott. Vi åt med svart ris till. Nu var det även en supergod marinad/sås till som kan skopade över under tillagningstiden och innehöll bland annat russin och katrinplommon. mums.
 
 
 
Nu ska jag hoppa i säng och ladda för en ny arbetsvecka. Min första ensamma vecka i köket.

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen