Glad Valborg

Eftersom jag, det smartot, anmält mig till loppet på lördag så blir det ett nyktert Valborg för min del. På ett sätt är det inte hela världen, Valborg äger rum även nästa år och då vill jag köra sill-lunch och hela köret, men det är himla festligt i Uppsala ändå. Alla som kommer hit har ett glatt humör oavsett väder och vind. Krogarna säljer drinkar i överflöd, butikerna potatissallad till grillbiten och korvgubbarna korvar i massor i ekoparken. Staden och ekonomin flödar. Om det är någonstans man ska fira Valborg så är det i Uppsala oavsett om man är student eller inte. 

Jag fick min dos genom att tillbringa några timmar i eko-parken om än nykter. Det gick ypperligt och jag är riktigt glad just nu. Trots alla väderrapporter så trotsade både studenterna och solen dem och sken i kapp i parken. Det var varmare än förra året och ett tag, hör och häpna, satt Fridan i t-shirt. Först hängde jag med mina uppsalatjejer


Sen drog de till champagnegaloppkö och jag umgicks med mina andra gobitar

Nu lämnar jag stan för grillning och umgänge med mitt hjärta som jobbar långdag idag och har en trasig bil och alltså inte kan ta sig till uppis :/

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen