Dagarna vi minns

Mina lediga dagar har gått fort, för fort. Imorgon väntar jobb hela dagen igen och ska försöka komma i säng senast 23. Men innan dess ett inlägg om min underbara sommardag idag.
 
Igår i kyrkan pratade prästen om tro, hopp och kärlek. livet vi lever och hur mycket tid det är. han drog paralleler till fritidsresors reklam där de räknat ut hur mycket tid som tillbringats på olika saker och avslutas med " det viktiga är inte dagarna som passerar utan dagarna vi minns". med det citatet menade prästen att man ska fylla dom med saker som man trivs och mår bra med och på så sätt kommer att minnas.
så himla rätt och sant.
idag gjorde jag därför det som jag gillar mest. Vi kom till stranden hyfsat tidigt för att sola och bada. Det blev sandbankarna den här gången, för enkelhetens skull, ligger ca 3 minuter med bil från mamma. det är havsvatten så det var rätt kallt men jag badade ändå tre gånger. det var behövligt, sjukt varmt.
Mormor, Morbrors fru och kusin kom och joinade oss. vi flätade hår och hade det allmänt gött.
 
 
 
 
 
Efter halva dagen for jag och mamma hem för att packa om och ta med grillen - middag på stranden väntade. Det kan vara bland det bästa jag vet. för att det ska bli bäst och godast så måste familjen lundin (morbrors) vara med. det brukar ofta sluta i en fotbollsmatch på stranden men idag hade vi ingen boll med tyvärr. Pitabröd, grillat kött, grönsaker och dipp, det behöver inte krånglas till mer än så. 
 
 
 
 
 
 
världens bästa mormor, snart 80 år, som hänger med hela dagen.
herregud, bra underligt hur man kan tycka om vissa folk så mycket och trivas så bra. och fy bubblan vad jag gillar pita-bröd, ytterligare en svaghet.
 
när jag kom hem till simon gick jag ut på en liten promenad innan solen helt försvunnit och regnvädret som väntas imorgon tågar in. Aktiv vila, you know. gjorde lite fynd som fick landa i min kvällskvarg tillsammans med rester från fredagens fruktsallad.
 
 
nu har jag kört över tiden, attans!
god natt på er!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen