8 livsmedel som trollar bort putmagen

Det är rubriken som möter mig när jag loggar ut från min hotmail. Jag kan inte låta bli att lägga näsan i blöt och bara kolla vad dom nu hittat på. "Ät det här i en vecka - och märk skillnaden på magen och hälsan" står det sedan. jag börjar bläddra bland de 9 livsmedel som ska göra under. 
1. bladspenat
2. probiotisk yoghurt
3. Tomater
4. Blåbär
5. Morötter
6. Svarta bönor
7. Valnötter
8. havregryn
 
En salig blandning alltså. Lite längre ner lägger dom till - på sikt förebygger man en rad "livsstilssjukdomar". Men det jag undrar är, är det det här man ska leva på? Dom anger ju i vikt eller styck hur mycket man bör stoppa i sig men inte om det behövs annat osv. Sen älskar jag att de även anger att man kan få i sig morötter genom att äta morotskaka, är det bra då alltså? Alltså det är ju inte märkligt att folk inte vet vilket ben dom ska stå på, vad är rätt och vad är inte rimligt. Tack gode gud för att jag går min utbildning..

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen