The first kiss

Jag är förkyld och det suger. Åkte ner till byn och Villan för ett ryggpass. svetten rent ut sagt sprutar ut så fort jag tar ett litet handtag. Sen blir det ju inte bättre utav att man måste gå och snyta sig var trejde minut. Konditionsträning är det sista som lockar då det känns som huvudet helt stängs av under tiden man utför det.
Det har helt plötsligt kommit mycket folk till Ramundberget. dom är överallt likt en myrstack. Jag är lite ovan och blir nervös, vet inte hur jag ska bete mig, tröttnar och går hem till ensamheten och lägenheten. tryggast det.
Idag mår jag psykiskt bra, kan det vara låtsasmensen som spökat de tidigare dagarna?
Ska bege mig till jobbet iallafall om ca en halvtimme för lite fondueafton. spännande men nervöst.

Min första kyss/hångel kommer jag mycket väl ihåg. Det var mysigt men jag visste inte hur länge man skulle hålla på med tungorna så för att få ett stop på det skrattade jag till hela tiden när jag ville sluta, kanske till Gustafs  stora förtret? För så hette han iallafall, Gustaf Hansen, som tog min hångeloskuld. Vi var mycket, jag, Emma, Gustaf och Emil hemma hos Emil. Vi gjorde allt möjligt som man gör när man går i 4:an. Busade nog för det mesta. men iallafall så blev det så att vi låg och mös i Emils säng en dag. jag var ju tillsammans med Gustaf från 3:an till 5:an. Så bestämde vi väl helt enkelt att vi skulle prova på att hångla. Detta höll väl på nån timme och direkt när jag kom hem skrev jag om det i min dagbok :)

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen