törstig(torsdag)

Har precis borstat gaddarna, innan det blev det kvällsmål och städning av toaletten. Kom på att jag glömt att göra det tidigare på dagen och har ingen lust att göra det på en fredag, alltså imorgon.
Frida har även ätit chips idag. Känner ju mig i klass med en flodhäst men ack så duktig jag varit ändå måste jag säga.

Jag måste medge att jag gillar mitt nya jobb. synd att det bara varar i en vecka till nu. det är en sådan kontrast mot härjet på Konsum. att bara få sitta ner och ta emot några samtal om bokningar ibland, lite portohantering av post och ibland få scanna in några papper. Och att få komma längre in i New moon som är riktigt bra.
Det blir ju inte sämre av att man får sött sällskap vid kafferasterna heller..
Men idag var det dock rätt segt för jag kom till jobbet ca 20 i 7 (börjar kl 8). Dörren var låst men jag lyckades tillslut smita in med någon och sen fick jag sätta mig och sova i en fåtölj (nackspärr) till kl 8. Var tvungen till detta då min kära kompis Linn började kl 7 och jag sov hos henne och hon hade tappat bort extra nyckeln och hade alltså ingen att låna ut.
Men jag överlevde, lite tröttare än vanligt bara. Men då finns ju min kära räddare kaffe som är såå gott så.

Vi var ju inne på sommarkväll igår. eller ja inne och inne. började kvällen hos Linnpan, sen satt vi i Bourlongern ett gäng. Gick tillslut till Berggrenska, men ack vad det sög. bara 50+ där typ. Ne uusch, jag gick och lag mig i hyffsad tid iallafall.
Skönt att slippa vara bakis idag också.
Blev lite städ på gymmet idag efter jobbet, pust och stön. Men innan det fick jag Elinas supergoda kantarellsoppa. Mumms. Blir nog godare i och med att man plockat svampen själv också. tror jag.
Hittade lite hallon på vägen hem från gymmet, så dom får åka vägen ner i magen med lite fil imorgon. Det bästa med sommaren.

Imorgon får säkert jag och sis reda på om vi fått lägenhet i Uppsala eller inte. har inte hört nåt från Norway än.
Nu ska jag ta och sussa i soffan framför tv:n. Finns det något bättre än att somna framför tv:n. Det gör jag alldeles för sällan.
Hade tänkt springa imorgon innan jobbet. Men började fundera i hur sunt det är och låter att gå upp halv 6 för att göra det. Nej det är fan inte normalt så därför blir det gym med cardio på kvällen istället. låter superb.

Caio!

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen