Höstrusk

Sitter just nu och äter mitt lilla kvällsmål. har tagit en paus ifrån mitt jobbsök. har ägnat hela kvällen åt att sitta och kolla runt efter jobb i Norge på olika sidor. Har hittat ett riktigt intressant så nu kommer jag att gå runt och hålla tummarna tills jag hör från dom. Har mått sådär halvpiss idag, tänk vad en jävla siffra kan ställa till det. förstöra en hel dag liksom. pust.
Men jag har försökt att hitta på olika saker i form av promenad, solning, dammsugning, anna städning och matlagning för att tänka på annat. har funkat till viss del.
Är även sjukt deppig för att det är höst nu. Är inte ett stort fan av dom två kommande årstiderna. Kan verka motsägelsefullt då jag sökt flera jobb i fjällen, men vem bryr sig? Då kan jag stå ut med snö faktiskt..
Det är höst därför att:

Löven är gula och ligger på marken, såg detta på min promenad
Det finns inga smultron längre och vinbären är övermogna
Äpplena är mogna på träden, såg detta då jag pallade ett från någons gård
Elina har börjat skolan
kvällarna är svinkalla och råa
Nya program börjar på tv:n

Ojdå, kom iallafall på en punkt som är bra, den sista.
Imorgon blir det jobb på Konsum, slipper man tänka lite då iallafall.
Ciao!


Detta ger mig ångest..

Kommentera inlägget här :

Matbloggstoppen